Pregled bibliografske jedinice broj: 853284
Proces stjecanja znanja kao problem informacijskih znanosti
Proces stjecanja znanja kao problem informacijskih znanosti // Libellarium, 9 (2016), 1; 31-58 doi:10.15291/libellarium.v9i1.249 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 853284 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Proces stjecanja znanja kao problem informacijskih znanosti
(Knowledge acquisition process as a problem of information sciences)
Autori
Bosančić, Boris
Izvornik
Libellarium (1846-8527) 9
(2016), 1;
31-58
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
Stjecanje znanja ; Proces stjecanja znanja ; Znanje ; Informacija ; Teorija informacija ; Podaci ; DIKW hijerarhija
(knowledge acquisition ; knowledge acquisition process ; information ; data ; knowledge ; DIKW hierarchy)
Sažetak
Kroz perspektivu osobitoga, problemskog stajališta, u radu je dan kratki osvrt na nekoliko problema informacijskih znanosti koji se eksplicite spominju u literaturi. Riječ je o problemima informacijske eksplozije i informacijske poplave te poplave podataka, zatim, informacijskog pretraživanja i relevantnosti informacija te, na koncu, problemu znanstvene komunikacije. Svrha rada je obrazložiti zašto se i način stjecanja znanja utjelovljen odgovarajućim procesom, može smatrati problemom informacijskih znanosti. Stoga se u radu postojeća teorijska osnova u okviru same informacijske znanosti - DIKW hijerarhija, koja se temelji na ključnim pojmovima informacijske znanosti – podatku, informaciji, znanju (i mudrosti), prepoznaje i kao simbolički prikaz i teorijsko utemeljenje naznačenog procesa. Nadalje, nastoji se pokazati kako je ova veza između DIKW hijerarhije i procesa stjecanja znanja od ključne važnosti za čvršće utemeljenje informacijske znanosti u 'tijelu' sveukupnog ljudskog znanja. U skladu s tim, analiziraju se čovjekovo i strojno stjecanje znanja, te ukazuje na onu razinu provedbe procesa stjecanja znanja koja im je zajednička i koja se može opisati upravo pojmovima podatka, informacije i znanja. Isto tako, temeljem upućenih kritika, u radu se podržava ideja izmjene postojećeg koncepta DIKW hijerarhije, ali onom u smjeru u kojem bi, osim što bi zadržala ulogu simbola, DIKW hijerarhija mogla ponuditi znatno čvršće teorijske temelje procesu stjecanja znanja, a posredno, i informacijskoj znanosti u cjelini. Na kraju rada, navode se i obrazlažu teorijske pretpostavke na kojima se proces stjecanja znanja može zasnovati kao problem informacijskih znanosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- LISA: Library and Information Science Abstracts