Pregled bibliografske jedinice broj: 852978
MZOS Projekt udruga na području izvaninstitucionalnog odgoja i obrazovanja mladih 2016-2017 : Humanost i demokracija III: Filozofiranja kao metoda obrazovanja o ljudskim pravima i odgovornom građanstvu (Platonovo društvo / Projekt Stohrenschule)
MZOS Projekt udruga na području izvaninstitucionalnog odgoja i obrazovanja mladih 2016-2017 : Humanost i demokracija III: Filozofiranja kao metoda obrazovanja o ljudskim pravima i odgovornom građanstvu (Platonovo društvo / Projekt Stohrenschule), 2016. (ostalo).
CROSBI ID: 852978 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
MZOS Projekt udruga na području izvaninstitucionalnog odgoja i obrazovanja mladih 2016-2017 : Humanost i demokracija III: Filozofiranja kao metoda obrazovanja o ljudskim pravima i odgovornom građanstvu (Platonovo društvo / Projekt Stohrenschule)
(Humanity and Democracy III: Philosophizing as Method of Education in Human Rights and Responsible Citizenship (Plato Society of Zagreb / Project Stohrenschule) - Grant of Ministry of Science, Education and Sport of the Republic of Croatia for NGO's engaged in extracurricular education of children and youth)
Autori
Zovko, Marie-Elise
Izvornik
MZOS Projekt udruga na području izvaninstitucionalnog odgoja i obrazovanja mladih 2016-17
Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, ostalo
Godina
2016
Ključne riječi
humanost; demokracija; odgovornost; građanstvo; ljudska prava; pravednosti; solidarnost; suosjećanje; sokratovski dijalog; poštivanje čovjeka i prirode; raznolikost; pluralizam; demokratske institucije
(humanity; democracy; responsibility; citizenship; human rights; justice; solidarity; compassion. Socratic dialogue; respect for human beings and nature; diversity; pluralism; democratic institutions)
Sažetak
Projekt je drugi nastavak več dva puta uspješno provedenog projekta posvećenog izvaninstitucionalnom odgoju i obrazovanju za humanost i demokraciju. Tema ovogodišnjih radionica biti će "Koja je cijena slobode?" te će se i u dijalogu ispitivati razloge strukture demoktratskog društva i razloge za njihovo postojanje. Potiče na jačanje osjećaja solidarnosti s drugima te na veću angažiranost za prevladavanje problema u društvu. Cilj projekta je poticanje odgovornog građanstva te obrazovanje u demokratskom ponašanju, koje pretpostavlja kao najvažniji svoj uvjet poštivanje i zaštitu ljudskih prava. Projekt primjenjuje metodu filozofiranja s djecom po principu sokratovskog dijaloga i principu poštivanja čovjeka i prirode. Odgovorno građanstvo se zasniva na zdravom osjećaju identiteta pojedinca i osjećaju pripadnosti zajednici, a uključuje pored sposobnosti samostalnog i kritičkog mišljenja, poštivanje čovjeka i prirode, poštivanje mišljenja drugih i drugačijih mišljenja, što znači otvorenost za raznolikost i pluralizam, ali i osjećaj za pravednost, razvijenu sposobnost zdravog suđenja, razumijevanje za demokratska načela i pravila ponašanja, kao i odgovornost prema zajednici i održivo ponašanje. Edukacija za demokratsko ponašanje i građansku odgovornost zahtjeva prema tome razvoj vlastitog identiteta kao pojedinca i člana zajednice, odgoj za toleranciju, raznolikost i pluralizam. Uz to uvažava mirno rješavanje konflikata, nenasilno ponašanje te mirni suživot u društvu. Uspostavljenjem dijaloga o centralnim temama koje se tiču čovjeka kao odgovornog pojedinca i člana demokratsko upravljenih zajednica i društava, projektne aktivnosti ovog projekta postepeno uvode polaznike u filozofiranje kao alat kritičkog i suosjećajnog mišljenja i življenja. Filozofiranje kao umijeće refleksije o centralnim problemima ljudskog života i umijeće reflektiranog ponašanja jedino može trajno utemeljiti odgovorno i suosjećajno ponašanje koji današnji svijet traži od građana globalne zajednice. Raznim medijima umjetničkog i estetskog stvaralaštva, kao i timskim radom, projektne aktivnosti potiču razvoj samostalnog, solidarnog i inovativnog promišljanja i rješavanja problema zajedničkog života kao i života zajednice. Korisnici su učenici, nastavnici, roditelji, pedagozi, ravnatelji i građanstvo iz dotičnih škola i mjesta. Projektne aktivnosti (radionice za učenike) izvesti će se u školama u Čakovcu, Hvaru, Starom Gradu na Hvaru, Jelsi na Hvaru, Žakanju, Kamanju i Zagrebu. Projekt uključuje organiziranje i izvedbu programa usavršavanja u metodama filozofiranja s djecom i mladima, kao metode za poticanje i razvoj humanosti i odgovornog građanstva. Program usavršavanja namijenjen je nastavnicima, pedagozima, studentima pedagoških smjerova svih predmeta i drugima koji su zainteresirani za inovativne metode građanskog odgoja.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Filozofija