Pregled bibliografske jedinice broj: 852954
Suvremeni pristupi glazbeno darovitoj djeci rane i predškolske dobi
Suvremeni pristupi glazbeno darovitoj djeci rane i predškolske dobi // Suvremeni pristup odgoju i obrazovanju darovite djece i učenika / Zrilić, Smiljana (ur.).
Zadar: Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja predškolske djece Sveučilišta u Zadru, 2016. str. 69-77 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 852954 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Suvremeni pristupi glazbeno darovitoj djeci rane i predškolske dobi
(A modern approach to musically gifted preschool children)
Autori
Borota, Bogdana ; Gortan-Carlin, Ivana Paula
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Suvremeni pristup odgoju i obrazovanju darovite djece i učenika
/ Zrilić, Smiljana - Zadar : Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja predškolske djece Sveučilišta u Zadru, 2016, 69-77
ISBN
978-953-331-135-7
Skup
Suvremeni pristup odgoju i obrazovanju darovite djece i učenika
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 25.02.2016. - 27.02.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
darovita djeca vrtićke dobi ; glazbeni razvoj ; glazbeni odgoj i obrazovanje ; Istra ; metodika glazbene kulture
(gifted children kindergarten age ; musical development ; musical education ; methodology of music culture ; Istria)
Sažetak
Kako prepoznati glazbeno darovito dijete u predškolskoj ustanovi? Danas se većina djece ističe u nekom segmentu te postoji izražena potreba za otkrivanjem i razumijevanjem individualnih obrazaca ponašanja, posebnih sklonosti, sposobnosti kako nadarenost ne bi ostala neotkrivena. U radu autorice na temelju upitnika postavljenog odgojiteljima pulskih i koparskih vrtića otkrivaju kako odgojitelji definiraju pojam darovito dijete, kako prepoznaju dijete koje je darovito za glazbu, koliko darovite djece imaju u grupi. Rezultati se promatraju cjelovito bez obzira na to što su rezultati dobiveni iz dviju država, odnosno, iz hrvatske i slovenske Istre (Pula, Koper). Analizom, utvrđuje se potreba za daljnjim profesionalnim razvojem odgojitelja na području nadarenosti u ranom dječjem razdoblju. To područje bi trebalo biti u većoj mjeri obrađeno i u kurikulumu za vrtiće. Jasno oblikovani bi trebali biti standardi, odnosno kriteriji po kojima bi odgojitelji lakše prepoznavali djecu s akceleriranim glazbenim razvojem. Akcelerirani glazbeni razvoj je termin kojeg autorice predlažu za dijete mlađe dobi koje pokazuje znanja, vještine, povećano zanimanje i veću glazbenu aktivnost odnosno glazbenu kreativnost. Rezultati dobiveni istraživanjem bi trebali pomoći odgojiteljima pri identificiranju djece s akceleriranim glazbenim razvojem u ranoj dječjoj dobi odnosno darovite djece kako bi mogli pristupiti glazbeno kvalitetnijem radu s njima
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Znanost o umjetnosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli
Profili:
Ivana Paula Gortan-Carlin
(autor)