Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 852513

Obilježja vršnjačke interakcije i iskustvo vršnjačkog nasilja kod djece i mladih s ADHD-om


Žic Ralić, Anamarija; Šifner, Ena
Obilježja vršnjačke interakcije i iskustvo vršnjačkog nasilja kod djece i mladih s ADHD-om // Ljetopis Socijalnog Rada, 21 (2015), 3; 453-484 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 852513 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Obilježja vršnjačke interakcije i iskustvo vršnjačkog nasilja kod djece i mladih s ADHD-om
(Characteristics of peer interaction and experience of bullying among children and adolescents with ADHD)

Autori
Žic Ralić, Anamarija ; Šifner, Ena

Izvornik
Ljetopis Socijalnog Rada (1846-5412) 21 (2015), 3; 453-484

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
ADHD; vršnjačke interakcije; vršnjačka prihvaćenost; vršnjačko nasilje
(ADHD; peer interaction; bullying; peer acceptance)

Sažetak
Vršnjačke interakcije djece s ADHD-om učestalo su opterećene neuspjehom koji se ogleda u slaboj prihvaćenosti ove djece od strane vršnjaka, malom broju prijatelja, niskoj kvaliteti ostvarenih prijateljstava i većoj učestalosti sudjelovanja u vršnjačkom nasilju. U cilju boljeg razumijevanja socijalne interakcije ove populacije u radu su prikazane suvremene spoznaje o obilježjima ponašanja djece i mladih s ADHD-om koje uključuju ometajuća/neprimjerena socijalna ponašanja, obilježja komunikacije, sociokognitivne i poteškoće rješavanja socijalnih problema, te poteškoće emocionalne regulacije. Nedavne spoznaje o prediktorima vršnjačkog prihvaćanja djece s ADHD-om otvaraju nove mogućnosti djelovanja. Posebna pažnja posvećena je problematici vršnjačkog nasilja. Prikazane su suvremene spoznaje iz konteksta tipične djece i mladih, djece i mladih s teškoćama u razvoju i s ADHD poremećajem. U odnosu na tipičnu, djeca s teškoćama u razvoju učestalije sudjeluju u vršnjačkom nasilju, odnosno visoko su zastupljena u populaciji žrtava. Istraživanja pokazuju da su ADHD simptomi i vršnjačko nasilje značajno povezani. Provedena istraživanja jednoznačno upozorava na veću zastupljenost djece s ADHD-om među žrtvama vršnjačkog nasilja, ali i među počiniteljima, i provokativnim žrtvama u usporedbi s tipičnim vršnjacima. Radom se nastoji istaknuti važnost i dati poticaj istraživanjima vršnjačkih interakcija djece i mladih s ADHD poremećajem, s posebnim naglaskom na vršnjačko nasilje. Rad daje i neke smjernice za kreiranje i provedbu prevencijskih i intervencijskih programa prilagođenih populaciji djece s ADHD-om.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Anamarija Žic-Ralić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Hrčak

Citiraj ovu publikaciju:

Žic Ralić, Anamarija; Šifner, Ena
Obilježja vršnjačke interakcije i iskustvo vršnjačkog nasilja kod djece i mladih s ADHD-om // Ljetopis Socijalnog Rada, 21 (2015), 3; 453-484 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Žic Ralić, A. & Šifner, E. (2015) Obilježja vršnjačke interakcije i iskustvo vršnjačkog nasilja kod djece i mladih s ADHD-om. Ljetopis Socijalnog Rada, 21 (3), 453-484.
@article{article, author = {\v{Z}ic Rali\'{c}, Anamarija and \v{S}ifner, Ena}, year = {2015}, pages = {453-484}, keywords = {ADHD, vr\v{s}nja\v{c}ke interakcije, vr\v{s}nja\v{c}ka prihva\'{c}enost, vr\v{s}nja\v{c}ko nasilje}, journal = {Ljetopis Socijalnog Rada}, volume = {21}, number = {3}, issn = {1846-5412}, title = {Obilje\v{z}ja vr\v{s}nja\v{c}ke interakcije i iskustvo vr\v{s}nja\v{c}kog nasilja kod djece i mladih s ADHD-om}, keyword = {ADHD, vr\v{s}nja\v{c}ke interakcije, vr\v{s}nja\v{c}ka prihva\'{c}enost, vr\v{s}nja\v{c}ko nasilje} }
@article{article, author = {\v{Z}ic Rali\'{c}, Anamarija and \v{S}ifner, Ena}, year = {2015}, pages = {453-484}, keywords = {ADHD, peer interaction, bullying, peer acceptance}, journal = {Ljetopis Socijalnog Rada}, volume = {21}, number = {3}, issn = {1846-5412}, title = {Characteristics of peer interaction and experience of bullying among children and adolescents with ADHD}, keyword = {ADHD, peer interaction, bullying, peer acceptance} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Social Science Citation Index (SSCI)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
  • Scopus





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font