Pregled bibliografske jedinice broj: 852508
Poticanje zajedništva i tolerancije različitosti u razredu
Poticanje zajedništva i tolerancije različitosti u razredu // Napredak (Zagreb), 156 (2015), 1/2; 77-92 (domaća recenzija, članak, stručni)
CROSBI ID: 852508 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Poticanje zajedništva i tolerancije različitosti u razredu
(Promoting unity and tolerance of diversity in the classroom)
Autori
Žic Ralić, Anamarija ; Šifner, Ena
Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 156
(2015), 1/2;
77-92
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
djeca s teškoćama u razvoju ; odnos među vršnjacima ; radionice ; razred ; socijalna kompetencija
(children with disabilities ; the relationship among peers ; workshop ; class ; social competence)
Sažetak
Integracija djece s teškoćama u razvoju u redovne škole u Hrvatskoj na snazi je dugi niz godina. Dosad provedena istraživanja u Hrvatskoj pokazuju nepovoljniji socijalni položaj djece s teškoćama u razvoju u odnosu na tipične vršnjake u razredu. Kako bi se ova slika promijenila, ključno je posvetiti pažnju razvoju socijalne kompetencije kako djece s teškoćama u razvoju, tako i njihovih vršnjaka bez teškoća u razvoju. Ovaj rad nastoji dati poticaj za aktivniji pristup učitelja i stručnih suradnika u socijalnom uključivanju djece s teškoćama u razvoju. On prikazuje pozitivnu praksu u razredu u kojem se školuje učenik s teškoćama u razvoju. Kroz rad su opisane četiri radionice provedene s učenicima prvog razreda osnovne škole, kojima je cilj bio poticanje razvoja socijalnih vještina važnih za interakciju s vršnjacima. Radionice su istovremeno bile usmjerene na okolinu djeteta s teškoćama u razvoju i na samo dijete s teškoćama. Poticanje suradnje i međusobnog uvažavanja djece doprinosi povećanju bliskosti i tolerancije različitosti među vršnjacima što je važno za prihvaćanje učenika s teškoćama u razvoju od strane vršnjaka unutar razreda.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Anamarija Žic-Ralić
(autor)