Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 852395

U potrazi za jelenkom (Lucanus cervus Linnaeus, 1758)- primjer izvanučioničke nastave


Šag, Matej; Turić, Nataša; Čerba, Dubravka; Turković Čakalić, Ivana
U potrazi za jelenkom (Lucanus cervus Linnaeus, 1758)- primjer izvanučioničke nastave // Educatio biologiae, 2 (2016), 67-78 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)


CROSBI ID: 852395 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
U potrazi za jelenkom (Lucanus cervus Linnaeus, 1758)- primjer izvanučioničke nastave
(Looking for the stage beetle (Lucanus cervus Linnaeus, 1758)- an example of teaching out of clasroom)

Autori
Šag, Matej ; Turić, Nataša ; Čerba, Dubravka ; Turković Čakalić, Ivana

Izvornik
Educatio biologiae (1849-6520) 2 (2016); 67-78

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni

Ključne riječi
terenska nastava; obični jelenak; istraživačko mišljenje; aktivno učenje
(field education; stag beetle; scientific way of thinking; active learning)

Sažetak
Aktivno učenje, razvoj istraživačkih vještina te generičkih kompetencija poput organiziranja, planiranja i suradnje, osnovne su odlike terenske nastave. U terenskoj nastavi učenici trebaju biti usmjereni ka učenju primjenom osnovnih znanstvenih metoda od postavljanja hipoteze, primjene metodologije istraživanja, obrade rezultata i izvođenja zaključaka na temelju rezultata. Uloga nastavnika je nadgledati, poticati i usmjeravati učenike na aktivno sudjelovanje u svim etapama učenja u prirodi koja ih okružuje. Obzirom da učenici aktivno sudjeluju u procesu učenja dolazi do većeg pobuđivanja interesa, razvoja istraživačkog mišljenja i logičkog zaključivanja. Također, učenici spoznaju kompleksnost i raznolikost živog svijeta na što ih se puno lakše može usmjeriti kada ih se iz učionice izvede u prirodu i ukaže na važnost promatranja i opažanja jer je to ključ za razumijevanje procesa koji se odvijaju u prirodi. Istraživanje pojedinih skupina organizama znanstvenim metodama najbolje je provoditi izvan učionice u sklopu terenske nastave. U ovom radu je predloženo istraživanje populacije običnog jelenka (Lucanus cervus) na šumskim staništima. Tijekom terenske nastave na primjeru jelenka učenici uče anatomiju i ekologiju vrste te istražuju i raspravljaju o razlozima ugroženost vrste. Učenici tijekom terenske nastave uče metode istraživanja, razvijaju istraživačke vještine i samostalnost što povoljno utječe na razvoj prirodoznanstvene pismenosti. Prikupljene podatke mogu proslijediti znanstvenicima i nadležnim ustanovama za zaštitu prirode i na taj način doprinijeti boljem poznavanju rasprostranjenosti i zaštiti ove vrste. Vrlo je važno što češće provoditi razne oblike izvanučioničke nastave s obzirom da pridonosi boljem razumijevanju prirodoslovnih koncepata, lakšem savladavanju primjene praktičnih metoda poput promatranja, mjerenja ili bilježenja rezultata na temelju kojih izvode zaključke, a integriranjem terenske nastave Prirode ili Biologije s drugim nastavnim predmetima uviđaju važnost interdisciplinarnog pristupa rješavanja proučavane problematike.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Biologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Osijeku - Odjel za biologiju

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Šag, Matej; Turić, Nataša; Čerba, Dubravka; Turković Čakalić, Ivana
U potrazi za jelenkom (Lucanus cervus Linnaeus, 1758)- primjer izvanučioničke nastave // Educatio biologiae, 2 (2016), 67-78 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)
Šag, M., Turić, N., Čerba, D. & Turković Čakalić, I. (2016) U potrazi za jelenkom (Lucanus cervus Linnaeus, 1758)- primjer izvanučioničke nastave. Educatio biologiae, 2, 67-78.
@article{article, author = {\v{S}ag, Matej and Turi\'{c}, Nata\v{s}a and \v{C}erba, Dubravka and Turkovi\'{c} \v{C}akali\'{c}, Ivana}, year = {2016}, pages = {67-78}, keywords = {terenska nastava, obi\v{c}ni jelenak, istra\v{z}iva\v{c}ko mi\v{s}ljenje, aktivno u\v{c}enje}, journal = {Educatio biologiae}, volume = {2}, issn = {1849-6520}, title = {U potrazi za jelenkom (Lucanus cervus Linnaeus, 1758)- primjer izvanu\v{c}ioni\v{c}ke nastave}, keyword = {terenska nastava, obi\v{c}ni jelenak, istra\v{z}iva\v{c}ko mi\v{s}ljenje, aktivno u\v{c}enje} }
@article{article, author = {\v{S}ag, Matej and Turi\'{c}, Nata\v{s}a and \v{C}erba, Dubravka and Turkovi\'{c} \v{C}akali\'{c}, Ivana}, year = {2016}, pages = {67-78}, keywords = {field education, stag beetle, scientific way of thinking, active learning}, journal = {Educatio biologiae}, volume = {2}, issn = {1849-6520}, title = {Looking for the stage beetle (Lucanus cervus Linnaeus, 1758)- an example of teaching out of clasroom}, keyword = {field education, stag beetle, scientific way of thinking, active learning} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font