Pregled bibliografske jedinice broj: 852199
Strani i nasljedni učenici na e-tečaju
Strani i nasljedni učenici na e-tečaju // Metodologija i primjena lingvističkih istraživanja / Udier, Sanda Lucija ; Cergol Kovačević, Kristina (ur.).
Zagreb: Srednja Europa ; Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL), 2016. str. 427-440
CROSBI ID: 852199 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Strani i nasljedni učenici na e-tečaju
(Foreign and heritage language learners at an e-
course)
Autori
Bošnjak, Marija ; Jelaska, Zrinka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Metodologija i primjena lingvističkih istraživanja
Urednik/ci
Udier, Sanda Lucija ; Cergol Kovačević, Kristina
Izdavač
Srednja Europa ; Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL)
Grad
Zagreb
Godina
2016
Raspon stranica
427-440
ISBN
978-953-7963-43-9
Ključne riječi
e-tečaj, hrvatski kao ini jezik, nasljedni i strani učenici, pismeni i usmeni ispit
(e-course, Croatian as L2, heritage and foreign lanugafe learners, writen and oral exam)
Sažetak
Nasljedni se govornici razlikuju po jezičnim obilježjima i tijeku ovladavanja jezikom od stranih učenika (Jelaska 2015), što su pokazala istraživanja, npr. ruskoga (Kagan i Dillon 2003) i španjolskoga (Beaudrie i Ducar 2005). Iako i na njihovo ovladavanje jezikom utječu različita jezična i nejezična obilježja (Howard, Reynolds i Deák 2009) među odraslim su učenicima inoga jezika početnici načelno znatno homogenija skupina učenika od polaznika viših stupnjeva, posebno na e-tečaju zbog prilično jednakoga unosa. Stoga se ovim istraživanjem željelo vidjeti hoće li pripadnost skupini nasljednih ili stranih učenika utjecati na rezultate ispita nakon početnoga tečaja ili će pojedinčeva obilježja biti važnija od pripadnosti skupini. S obzirom na unos u e- tečaju željelo se i vidjeti hoće li na kraju e- tečaja svi učenici imati više srednje ocjene iz pismenoga ispita od onih iz usmenoga. Građa su rezultati dobiveni analizom ocjena na završnome pismenome i usmenome ispitu polaznika tromjesečnoga početnoga e-tečaja hrvatskoga kao inoga HiT-1 na Sveučilištu u Zagrebu. Od 73 upisanih polaznika završni je ispit položilo 84 % učenika. Rezultati su izraženi i hrvatskim i međunarodnim ocjenama koje zbog većega raspona mogu bolje pokazati razlike među navedenim skupinama. Pretpostavljalo se da će kao skupina strani učenici imati bolje rezultate na pismenome ispitu od nasljednih (H1), dok će nasljedni učenici imati bolje rezultate na usmenome ispitu od stranih (H2). Pretpostavljalo se i da će srednje vrijednosti ocjena pismenoga ispita svih ispitanika općenito biti više nego usmenoga zbog obilježja e-poučavanja (H3) te da će zbog pojedinačnih razlika u svakoj skupini rezultati nekih učenika biti drugačiji od većine (H4). Potvrđene su pretpostavke H1, H3 i H4, dok je H2 djelomično potvrđena.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija