Pregled bibliografske jedinice broj: 8521
Rana dijagnostika poremećaja komunikacije-prevencija teškoća u školskoj dobi
Rana dijagnostika poremećaja komunikacije-prevencija teškoća u školskoj dobi // Dječja i adolescentna psihijatrija između zdravstvene ustanove i škole / Rudan, V. ; Špoljar-Vržina, Sanja, M. ; Martić-Biočina, S. (ur.).
Zagreb: Hrvatsko andragoško društvo (HAD), 1997. str. 62-62 (predavanje, nije recenziran, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 8521 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Rana dijagnostika poremećaja komunikacije-prevencija teškoća u školskoj dobi
(Diagnostic of communication disorders)
Autori
Vancaš, Mirjana ; Brozović, Blaženka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Dječja i adolescentna psihijatrija između zdravstvene ustanove i škole
/ Rudan, V. ; Špoljar-Vržina, Sanja, M. ; Martić-Biočina, S. - Zagreb : Hrvatsko andragoško društvo (HAD), 1997, 62-62
Skup
Dječja i adolescentna psihijatrija između zdravstvene ustanove i škole
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 22.05.1997. - 24.05.1997
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
jezično-govorni razvoj; komunikacija; čitanje i pisanje; školske vještine
(speech and language development; communication; reading and writing; school skills)
Sažetak
Jezik kao jedinstveno obilježje čovjeka ima istaknutu ulogu u humanoj komunikaciji i procesima učenja. Stoga je intaktan jezično-govorni razvoj nužan preduvjet normalnoga razvoja djeteta. Jezični razvoj je proces koji započinje prije rođenja, traje cijeli život, a najintenzivnije se odvija u prvih deset godina života. Usvajanje komunikacijskih vještina najčešće se odvija spontano i bez svjesnih napora a pojava poteškoća i nastanak posljedica određeni su raznovrsnim čimbenicima, posebice uzrokom i vremenom nastanka te vremenom začetka terapijskog postupka. Klinička iskustva nedvojbeno potvrđuju povezanost ranih jezično-govornih teškoća i teškoća u usvajanju predškolskih i školskih vještina. Dobra rana interdisciplinarna dijagnostika i primjerene terapijske metode najbolja su prevencija teškoća u učenju u školskoj dobi. Stoga je i cilj ovoga rada ukazati na obilježja normalnoga i (pred)pokazatelje poremećenoga jezično-govornog razvoja, te moguće posljedice na proces učenja.
Izvorni jezik
Hrvatski