Pregled bibliografske jedinice broj: 851378
Obitelji i drugi: prizori solidarnosti iz švedske književnosti i filma
Obitelji i drugi: prizori solidarnosti iz švedske književnosti i filma // Kamen na cesti: granice, opresija i imperativ solidarnosti : radovi sa znanstvenog skupa “Marija Jurić Zagorka - život, djelo, naslijeđe/Preko granica: opresija i imperativ solidarnosti” održanog 25.-26. studenog 2016. u sklopu 10. Dana Marije Jurić Zagorke / Feldman, Lada Čale et al. (ur.).
Zagreb: Centar za ženske studije, 2017. str. 65-72 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 851378 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Obitelji i drugi: prizori solidarnosti iz švedske književnosti i filma
(Families and Others: Scenes of Solidarity from Swedish Film and Literature)
Autori
Tomić, Janica
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Kamen na cesti: granice, opresija i imperativ solidarnosti : radovi sa znanstvenog skupa “Marija Jurić Zagorka - život, djelo, naslijeđe/Preko granica: opresija i imperativ solidarnosti” održanog 25.-26. studenog 2016. u sklopu 10. Dana Marije Jurić Zagorke
/ Feldman, Lada Čale et al. - Zagreb : Centar za ženske studije, 2017, 65-72
ISBN
9789536955596
Skup
PREKO GRANICA: OPRESIJA I IMPERATIV SOLIDARNOSTI
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 25.11.2016. - 26.11.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
individualizam, solidarnost, švedski model, majčinstvo, (nuklearne) obitelji
(individualism, solidarity, Swedish welfare state, motherhood, (nuclear) family)
Sažetak
Pitanja granica, nacionalnih, klasnih i transgresije rodnih, kao i društvenih mehanizama solidarnosti s onima koji ih prelaze opća su mjesta u opisu švedske književnosti i kinematografije, vidljive u relevantnim strujanjima tzv. imigrantskog filma, izraženom nasljeđu ”političkog” ili feminističkog filma i šire. Rezultat je repertoar dostupnih uloga znatno šarolikiji od onih koje su npr. Jagoda Kaloper i Leonida Kovač iščitale kao zrcalnu sliku domaćeg ”kulturnog ekrana”, a koji priziva i podtekst radikalnih književnih naslova npr. Victorie Benedictsson, Carla J. L. Almqvista do niza novijeg datuma. Kontekstualni okvir nudi i sociološka studija kulturno specifičnih i međuovisnih konstrukta „individualizma“ i „solidarnosti“ u temeljima švedske države blagostanja (Berggren i Trägård). Iako konsenzus glasi da su se u zadnjih tridesetak godina u kinematografiji Švedske desile korjenite transformacije sažimane npr. frazom ”pomak prema internacionalizaciji”, rad se osvrće na recentnu produkciju filmskih i književnih naslova koji se vraćaju temi solidarnosti, s fokusom na njezine manifestacije van granica obiteljske ćelije. Uz filmove Turist (Turist/Force Majeure, 2014. red. Ruben Östlund), Hotel (Hotell, 2013., red. Lisa Langseth), odnosno romana poput Potrošnih (Enhet, 2008) Ninni Holmqvist ili antologije Ničija mama (Ingens mamma, 2013.) Josefine Adolfsson (ur.), razmatraju se i različite recepcije tih naslova kada pređu granice skandinavskog kulturnog kruga.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija, Znanost o umjetnosti, Filmska umjetnost (filmske, elektroničke i medijske umjetnosti pokretnih slika)