Pregled bibliografske jedinice broj: 851276
Bajkama putem pokreta kroz kreativni ples, skulpturu i tehniku stop animacije do govora
Bajkama putem pokreta kroz kreativni ples, skulpturu i tehniku stop animacije do govora // Sretna djeca – Kreativnost u likovnom, dramskom i plesnom izrazu djeteta / Zaninović Tanay, Ljiljana ; Tanay, Emil Robert (ur.).
Zagreb: Udruga hrvatskih učitelja likovne kulture, 2016. str. 46-66 (predavanje, nije recenziran, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 851276 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Bajkama putem pokreta kroz kreativni ples, skulpturu i tehniku stop animacije do govora
(Improving speech by combining fairy tales, creative dance, sculpting and stop-motion animation)
Autori
Dulčić, Adinda ; Mihanović, Vesna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Sretna djeca – Kreativnost u likovnom, dramskom i plesnom izrazu djeteta
/ Zaninović Tanay, Ljiljana ; Tanay, Emil Robert - Zagreb : Udruga hrvatskih učitelja likovne kulture, 2016, 46-66
ISBN
978-953-58744-1-6
Skup
Međunarodni stručno znanstveni skup Sretna djeca – Kreativnost u likovnom, dramskom i plesnom izrazu djeteta
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 12.10.2016. - 14.10.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
bajke ; pokret ; kreativni ekspresivni mediji ; verbotonalna metoda
(fairy tales ; movement ; creative expressive media ; verbotonal method)
Sažetak
Rad je usmjeren na svijet bajki koji se ostvaruje kreativnim izražavanjem putem pokreta kroz ples, skulpturu i tehniku stop animacije ponajprije u cilju razvoja i rehabilitacije jezično-govornih sposobnosti djece sa slušnim i/ ili jezično-govornim teškoćama. Ovakvi umjetnički poticaji, uz posebne postupke i tehnike rada u okviru komplementarne integralne verbotonalne rehabilitacije, postaju moćan alat i u razvoju psiholoških, kognitivnih, senzornih i motoričkih sposobnosti, poštujući time načela i razvojne domene kreativnog kurikuluma. Bajka nas uvodi u zemlju čarolije, u čudesan svijet mašte. Koristi se kao terapijsko i edukacijsko-rehabilitacijsko sredstvo, a jedan od načina njenog prenošenja i interpretacije je putem elemenata pokreta. Manifestacijom pokreta kreira se niz prostorno-tjelesno-vremenskih poligona organiziranih između ostalog u pojedine kreativne ekspresivne medije s njihovim pripadajućim specifičnostima u primjeni i interpretaciji. Riječ je kako o dramatizaciji i adaptaciji bajki putem pokreta i plesa, glazbe i govora, tako i o likovnoj ekspresiji kroz skulpturu, odnosno figuru lika iz bajki u koju su implementirani elementi pokreta. Također je riječ i o filmskoj ekspresiji putem glinene animacije likova iz bajki kojom se iluzija pokreta ostvaruje fizičkim manipuliranjem tih likova te njihovim fotografiranjem. Time se stvara čvrsti temelj za razvoj jezika i govora. Govorni glas je rezultat pokreta, rezultat aktivnosti cijeloga tijela čije je uporište prostor. Nakon što se uspješno savladaju odnosi u prostoru, moći će se shvatiti i odnosi riječi u rečenicama. Pokret pruža ne samo jedinstveni uvid u jezik i govor te kognitivni razvoj djeteta, već je suportivna tehnika u verbotonalnoj metodi pri dijagnostici, razumijevanju i rehabilitaciji jezično-govornih i drugih razvojnih poremećaja. Pritom se oslanja na postojeće djetetove biopsihosocijalne i kreativne potencijale istovremeno ih koristeći u poticanju njegovog umjetničkog izražavanja i razvoja kreativnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija