Pregled bibliografske jedinice broj: 851173
Verbotonalnim rehabilitacijsko-edukacijskim postupcima kroz scensku lutku, crtež i komunikaciju do kreativnosti
Verbotonalnim rehabilitacijsko-edukacijskim postupcima kroz scensku lutku, crtež i komunikaciju do kreativnosti // Sretna djeca – Kreativnost i pristupi dječjem vizualnom stvaralaštvu / Zaninović Tanay, Ljiljana ; Tanay, Emil Robert (ur.).
Zagreb: Udruga hrvatskih učitelja likovne kulture, 2015. str. 40-56 (predavanje, nije recenziran, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 851173 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Verbotonalnim rehabilitacijsko-edukacijskim postupcima kroz scensku lutku, crtež i komunikaciju do kreativnosti
(Improving creativity through verbotonal rehabilitation and educational methods combined with stage puppets, drawings and communication)
Autori
Dulčić, Adinda ; Mihanović, Vesna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Sretna djeca – Kreativnost i pristupi dječjem vizualnom stvaralaštvu
/ Zaninović Tanay, Ljiljana ; Tanay, Emil Robert - Zagreb : Udruga hrvatskih učitelja likovne kulture, 2015, 40-56
ISBN
978-953-58744-0-9
Skup
Međunarodni stručno znanstveni skup Sretna djeca – Kreativnost i pristupi dječjem vizualnom stvaralaštvu
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 14.10.2015. - 16.10.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
verbotonalna metoda ; scenska lutka ; crtež ; komunikacija ; kreativnost
(verbotonal method ; stage puppet ; drawing ; communication ; creativity)
Sažetak
Ovaj rad fokusiran je ne samo na dječji crtež i scensku lutku kao dijagnostičko i terapijsko sredstvo nego i sredstvo kojim se ostvaruje komunikacija i umjetnički izričaj u skladu s uzrastom, mogućnostima, raspoloženjima, motiviranosti i željama djece. Verbotonalna metoda koja se primjenjuje u okviru integralne rehabilitacije djece sa slušnim i jezično-govornim teškoćama koristi se specifičnim vježbama i tehnikama potičući dijete na komunikaciju s okolinom putem govora. Osim što se radi na razvoju govorno- komunikacijskih mogućnosti, djecu se istovremeno uvodi u svijet umjetničkog stvaranja intenzitetom koji ovisi o vrsti i stupnju teškoće, individualnim potrebama i željama. Kod svakog postupka vodi se računa o okolini, afektivnosti, spontanosti situacije, odnosno o utjecaju svega što potiče kreativnost djeteta kao njegovog osobnog izričaja i pokretača razvoja. Stoga kažemo da je kreativnost značajna ponajprije u području integralne rehabilitacije koja koristi verbotonalnu metodu u okviru koje ostvaruje zavidne rezultate. Značajnu ulogu u umjetničkom izričaju djeteta ima njegova ruka, čije aktivnosti pridonose mentalnom i govornom razvoju djeteta. Ako pokretima ruke, koja posjeduje sve ono što ima i govor (ritam, napetost, jačinu, pauzu, tempo), pridodamo lutku i glas te likovna izražajna sredstva, dolazimo do umjetničkog izraza. Za kreativnost nije dovoljno imati potencijal, već ju je potrebno razvijati i uvježbavati, i to u okolini koja potiče na razmišljanje i maštu čime se obogaćuje i komunikacija. Na taj se način kod djeteta razvijaju, između ostalog, samopoštovanje, motivacija i upornost. Upravo je stoga u tom smjeru i potrebno razvijati kreativnost.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti, Logopedija