Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 851111

Povezanost samoprocijenjenih simptoma ADHD-a s agresivnim ponašanjem i sudjelovanjem u vršnjačkom nasilju učenika osnovnoškolske dobi


Velki, Tena; Romstein, Ksenija
Povezanost samoprocijenjenih simptoma ADHD-a s agresivnim ponašanjem i sudjelovanjem u vršnjačkom nasilju učenika osnovnoškolske dobi // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 52 (2016), 2; 30-41 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 851111 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Povezanost samoprocijenjenih simptoma ADHD-a s agresivnim ponašanjem i sudjelovanjem u vršnjačkom nasilju učenika osnovnoškolske dobi
(The correlation of self-evaluated ADHD symptoms with aggressive behavior and participation in peer violence among children in primary schools)

Autori
Velki, Tena ; Romstein, Ksenija

Izvornik
Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja (1331-3010) 52 (2016), 2; 30-41

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
agresivnost ; vršnjačka interakcija ; vršnjačko nasilje ; hiperaktivnost ; impulzivnost ; nepažnja
(aggressive behavior ; peer interaction ; peer violence ; hyperactivity ; impulsivity ; inattention)

Sažetak
Brojna istraživanja potvrdila su povezanost ADHD-a s vršnjačkim nasiljem i agresivnim ponašanjem. Cilj istraživanja bio je provjeriti povezanost različitih samoprocijenjenih simptoma ADHD-a (hiperaktivnost, impulzivnost i nepažnja) s različitim aspektima vršnjačkog nasilja (tjelesno, verbalno i elektroničko) i agresivnim ponašanjem (reaktivna i proaktivna agresija). U istraživanju je sudjelovao 501 učenik 4., 6. i 8. razreda, 50, 7% dječaka i 49, 3% djevojčica prosječne dobi M=12, 72 (sd=1, 62). Učenici su tijekom jednog školskog sata ispunili Upitnik o nasilju među školskom djecom (Velki i Kuterovac Jagodić, 2012), Upitnik reaktivno-proaktivne agresije (RPQ ; Raine i sur., 2006) i Skalu hiperaktivnosti- impulzivnosti-pažnje (Vulić-Prtorić, 2006). Provedena je korelacijska analiza (Pearsonov koeficijent korelacije), a značajnost razlika u korelacijama testirana je Fisherovim z testom. Dobivene su statističke značajne povezanosti sve tri mjere vršnjačkog nasilja, verbalno, tjelesno i elektroničko sa sve tri skupine simptoma ADHD-a, impulzivnost, hiperaktivnost, nepažnja (r=0, 151 - 0, 411, p<0, 01), kao i povezanost svih simptoma ADHD-a s reaktivnom i proaktivnom agresijom (r=0, 318 - 0, 486, p<0, 01). Razlike u značajnosti korelacija ovisno o simptomu ADHD-a dobivene su za povezanosti s verbalnim vršnjačkim nasiljem i proaktivnom agresijom, gdje je dobivena jača povezanost impulzivnosti i verbalnog vršnjačkog nasilja u odnosu na povezanost s hiperaktivnosti (z=2, 20, p<0, 05) i u odnosu na povezanost s nepažnjom (z=1, 95, p<0, 05) te jača povezanost impulzivnosti i proaktivne agresije u odnosu na povezanost s hiperaktivnosti (z=2, 42, p<0, 05) i u odnosu na povezanost s nepažnjom (z=2, 63, p<0, 01). Razlike u povezanosti vršnjačkog nasilja i agresivnog ponašanja sa simptomima nepažnje i hiperaktivnosti nije bilo. Rezultati su potvrdili prijašnje nalaze koji govori u prilog o povezanosti ADHD-a s vršnjačkim nasiljem i agresivnim ponašanjem, a posebice da je ta povezanost jača kada se radi o impulzivnosti. Iz navedenog možemo zaključiti da simptomi impulzivnosti predstavljaju rizik za razvoj vršnjačkog nasilja i agresivnog ponašanja, te da bi bilo dobro djecu koja pokazuju simptome mpulzivnosti uključiti u prevencijske programe za Sprječavanje razvoja vršnjačkog nasilja i agresije.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Profili:

Avatar Url Ksenija Romstein (autor)

Avatar Url Tena Velki (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Hrčak

Citiraj ovu publikaciju:

Velki, Tena; Romstein, Ksenija
Povezanost samoprocijenjenih simptoma ADHD-a s agresivnim ponašanjem i sudjelovanjem u vršnjačkom nasilju učenika osnovnoškolske dobi // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 52 (2016), 2; 30-41 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Velki, T. & Romstein, K. (2016) Povezanost samoprocijenjenih simptoma ADHD-a s agresivnim ponašanjem i sudjelovanjem u vršnjačkom nasilju učenika osnovnoškolske dobi. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 52 (2), 30-41.
@article{article, author = {Velki, Tena and Romstein, Ksenija}, year = {2016}, pages = {30-41}, keywords = {agresivnost, vr\v{s}nja\v{c}ka interakcija, vr\v{s}nja\v{c}ko nasilje, hiperaktivnost, impulzivnost, nepa\v{z}nja}, journal = {Hrvatska revija za rehabilitacijska istra\v{z}ivanja}, volume = {52}, number = {2}, issn = {1331-3010}, title = {Povezanost samoprocijenjenih simptoma ADHD-a s agresivnim pona\v{s}anjem i sudjelovanjem u vr\v{s}nja\v{c}kom nasilju u\v{c}enika osnovno\v{s}kolske dobi}, keyword = {agresivnost, vr\v{s}nja\v{c}ka interakcija, vr\v{s}nja\v{c}ko nasilje, hiperaktivnost, impulzivnost, nepa\v{z}nja} }
@article{article, author = {Velki, Tena and Romstein, Ksenija}, year = {2016}, pages = {30-41}, keywords = {aggressive behavior, peer interaction, peer violence, hyperactivity, impulsivity, inattention}, journal = {Hrvatska revija za rehabilitacijska istra\v{z}ivanja}, volume = {52}, number = {2}, issn = {1331-3010}, title = {The correlation of self-evaluated ADHD symptoms with aggressive behavior and participation in peer violence among children in primary schools}, keyword = {aggressive behavior, peer interaction, peer violence, hyperactivity, impulsivity, inattention} }

Časopis indeksira:


  • Scopus


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • PsychINFO
  • EBSCO - Rehabilitation & Sports Medicine Source
  • SCOPUS
  • ProQuest: Linguistics and Language Behavior Abstracts
  • Nursing & Allied Health Source
  • ERIH - European Reference Index for the Humanities
  • C.E.E.O.L.- Central and Eastern European Online Library
  • GESIS SocioGuide
  • Google Scholar
  • ScientificCommons
  • HRČAK





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font