Pregled bibliografske jedinice broj: 851078
Uvriježena mišljenja o hrvatskim novinarima na provjeri kod stručnjaka za odnose s javnošću
Uvriježena mišljenja o hrvatskim novinarima na provjeri kod stručnjaka za odnose s javnošću // Medijske studije, 7 (2016), 13; 120-134 doi:10.20901/ms.7.13.7 (međunarodna recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 851078 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uvriježena mišljenja o hrvatskim novinarima na provjeri kod stručnjaka za odnose s javnošću
(A Common Opinion on Croatian Journalists Tested by PR Professionals)
Autori
Sušić, Ana ; Kolić Stanić, Matilda ; Jurišić, Jelena
Izvornik
Medijske studije (1847-9758) 7
(2016), 13;
120-134
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
reputacija hrvatskih novinara ; odnosi s javnošću ; odnosi s medijima ; korporativni sektor ; novinari ; stručnjaci za odnose s javnošću
(reputation of Croatian journalists ; public relations ; media relations ; corporate sector ; journalists ; public relations professionals)
Sažetak
Novinari u hrvatskoj javnosti nemaju naročito dobru reputaciju. Naime, uvriježeno je mišljenje da, između ostaloga, pišu tendenciozno, da su skloni senzacionalizmu i manipulacijama te da im nedostaje analitičkih umijeća (usp. Kanižaj i Skoko, 2010 ; Jokoš i Kanižaj, 2012). Cilj je ovog istraživanja dobiti uvid u to kako novinarski rad i novinarsku profesiju u Hrvatskoj percipiraju stručnjaci za odnose s javnošću u korporativnom sektoru, koji s novinarima svakodnevno neposredno surađuju. Kako bi se ispitala reputacija hrvatskih novinara među stručnjacima za odnose s javnošću, korištena je metoda dubinskih intervjua, i to s osam stručnjaka za odnose s javnošću koji su zaposleni u većim korporacijama u Hrvatskoj. Istraživanje je pokazalo kako intervjuirani stručnjaci za odnose s javnošću hrvatske novinare doživljavaju kao površne i pristrane izvjestitelje te više kao tragatelje za senzacijom nego za istinom. S druge strane, intervjuirani stručnjaci za odnose s javnošću nisu hrvatske novinare doživjeli kao zavidne, neodgovorne i potkupljive osobe. Osim toga, pokazali su razumijevanje za novinare, koji se susreću s raznim teškoćama, pogotovo u doba financijske krize.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- ESCI
- SCOPUS