Pregled bibliografske jedinice broj: 851066
Daroviti učenici u didaktičkoj kulturi škole
Daroviti učenici u didaktičkoj kulturi škole // Zbornik - Viša škola za obrazovanje vaspitača, 21 (2016), 53-61 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, ostalo)
CROSBI ID: 851066 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Daroviti učenici u didaktičkoj kulturi škole
(Gifted students in didactic school culture)
Autori
Kolak, Ante
Izvornik
Zbornik - Viša škola za obrazovanje vaspitača (1820-1911) 21
(2016);
53-61
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, ostalo
Ključne riječi
obrazovanje darovitih ; kultura škole ; didaktička kultura ; daroviti učenik
(education of the gifted ; school culture ; didactic culture ; gifted learners)
Sažetak
Svaka škola (kao skupina djelatnika i učenika) ima svoju kulturu koja utječe na njezinu učinkovitost, kvalitetu, djelovanje i ostvarivanje postavljenih ishoda. Didaktička kultura škole kao dio školske kulture podrazumijeva vrijednosti, uvjerenja i stavove koji voditelji nastavnog procesa imaju o pojedinim segmentima nastave. U ovom su radu vrijednosti, uvjerenja i stavovi usmjereni na darovite učenike. Daroviti učenici i njihovo pozicioniranje u nastavom procesu proučavani su u elementima tradicionalne i suvremene didaktičke kulture. U radu se posebno izdvaja pokret za standardizacijom obrazovanja, kompetencijski pristup i kultura rangiranja, te njihova refleksija na obrazovanje darovitih učenika. Velika pozornost posvećuje se implicitnim pedagogijama i mentalni modeli odgojno-obrazovnih djelatnika koji rade s darovitim učenicima. Ukazuje se na važnost nesklada implicitne i eksplicitne pedagogije u ključnim pitanjima obrazovanja darovitih. Mentalni modeli učitelja koji rade s darovitim učenicima pokazuju se kao glavni pokretač kvalitetne nastave, kao i glavna kočnica u pristupu usmjerenom darovitom učeniku, te razvoju didaktike darovitih. Zadnji dio rada izdvaja neke specifičnosti u radu s darovitim učenicima (doživljaji poželjnih i odbojnih karakteristika darovitih učenika u različitim kulturama, solidarnost razrednog odjela darovitog učenika i njegov sociometrijski status, te prostor kao čimbenik kulture škole u funkciji obrazovanja darovitih učenika koji konstruira i oblikuje iskustva i odnose) i otvara nova područja za razmatranje i istraživanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija