Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 850962

SUVREMENI PRISTUP MODELIMA ŠKOLOVANJA UČENIKA S TEŠKOĆAMA U REDOVNOM SUSTAVU ODGOJA I OBRAZOVANJA


Gvozdanović Debeljak, Aleksandra; Maček, Nataša
SUVREMENI PRISTUP MODELIMA ŠKOLOVANJA UČENIKA S TEŠKOĆAMA U REDOVNOM SUSTAVU ODGOJA I OBRAZOVANJA // Beogradska defektološka škola / dr Srećko Potić (ur.).
Beograd: Društvo defektologa Srbije & Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, 2016. str. 112-113 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, ostalo)


CROSBI ID: 850962 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
SUVREMENI PRISTUP MODELIMA ŠKOLOVANJA UČENIKA S TEŠKOĆAMA U REDOVNOM SUSTAVU ODGOJA I OBRAZOVANJA
(MODERN APPROACH TO MODEL OF EDUCATION OF STUDENTS WITH DISABILITIES IN THE REGULAR SYSTEM OF EDUCATIO)

Autori
Gvozdanović Debeljak, Aleksandra ; Maček, Nataša

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo

Izvornik
Beogradska defektološka škola / Dr Srećko Potić - Beograd : Društvo defektologa Srbije & Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, 2016, 112-113

Skup
IV international scientific conference “special education and rehabilitation – early intervention”

Mjesto i datum
Subotica, Srbija, 2016

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
modeli školovanja; programi školovanja; djeca s teškoćama
(models of education; educational programs; children with disabilities)

Sažetak
Učenici s teškoćama su dugi niz godina bili institucionalizirani i marginalizirani u društvu, a njihovo pravo na obrazovanje u redovitim školama ozakonjeno je krajem 20. stoljeća. Razlozi toga se mogu potražiti u velikom broju učenika u razrednim odjelima, nedovoljnom broju stručnih suradnika u školama, nedostatku stručne edukacijsko-rehabilitacijske podrške, (ne)kompetentnosti učitelja i sl. Cilj rada je teorijski prikazati postojeće programe školovanja djece s teškoćama u redovnom sustavu, s posebnim naglaskom na djelomičnu integraciju. U radu sekritički osvrćemo na ovu problematiku. Školovanje učenika s teškoćama u redovnom sustavu prate primjereni programi odgoja i obrazovanja učenika, a ti programi mogu biti: redoviti program uz individualizirane postupke, redoviti program uz prilagodbu sadržaja i individualizirane postupke, te posebni program uz individualizirane postupke. Osim prethodno navedenih programa školovanje u redovnom sustavuodvija se i po modelu potpunei djelomične integracije. Učenici s teškoćama koji se školuju prema modelu potpune integracije uključeni su u redovan razredni odjel s ostalim učenicima u tom razrednom odjelu i imaju prilagođen program tijekom školovanja. Na taj način učenicima koji s obzirom na vrstu teškoće mogu svladavati redoviti nastavni plan i program/kurikulum bez sadržajnog ograničavanja, određuju se individualizirani postupci. Kada se učenici školuju prema modelu djelomične integracije, uključeni su redovnu školu dijelom u poseban i dijelom u redovan razredni odjel. Posebni program uz individualizirane postupke čini posebno strukturirani sadržaj nastavnih planova i programa/kurikuluma izrađen prema mogućnostima i sposobnostima učenika. Posebni program uz individualizirane postupke može biti iz svih ili pojedinih predmeta. U određivanju optimalnih programa i modela važno je iskoristiti sve modalitete primanja informacija, voditi računa o djetetovoj osobnosti, njegovim socijalnim potrebama, sposobnostima pamćenja, verbalnim i drugim sposobnostima.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Gvozdanović Debeljak, Aleksandra; Maček, Nataša
SUVREMENI PRISTUP MODELIMA ŠKOLOVANJA UČENIKA S TEŠKOĆAMA U REDOVNOM SUSTAVU ODGOJA I OBRAZOVANJA // Beogradska defektološka škola / dr Srećko Potić (ur.).
Beograd: Društvo defektologa Srbije & Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, 2016. str. 112-113 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, ostalo)
Gvozdanović Debeljak, A. & Maček, N. (2016) SUVREMENI PRISTUP MODELIMA ŠKOLOVANJA UČENIKA S TEŠKOĆAMA U REDOVNOM SUSTAVU ODGOJA I OBRAZOVANJA. U: dr Srećko Potić (ur.)Beogradska defektološka škola.
@article{article, author = {Gvozdanovi\'{c} Debeljak, Aleksandra and Ma\v{c}ek, Nata\v{s}a}, year = {2016}, pages = {112-113}, keywords = {modeli \v{s}kolovanja, programi \v{s}kolovanja, djeca s te\v{s}ko\'{c}ama}, title = {SUVREMENI PRISTUP MODELIMA \v{S}KOLOVANJA U\v{C}ENIKA S TE\v{S}KO\'{C}AMA U REDOVNOM SUSTAVU ODGOJA I OBRAZOVANJA}, keyword = {modeli \v{s}kolovanja, programi \v{s}kolovanja, djeca s te\v{s}ko\'{c}ama}, publisher = {Dru\v{s}tvo defektologa Srbije and Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju}, publisherplace = {Subotica, Srbija} }
@article{article, author = {Gvozdanovi\'{c} Debeljak, Aleksandra and Ma\v{c}ek, Nata\v{s}a}, year = {2016}, pages = {112-113}, keywords = {models of education, educational programs, children with disabilities}, title = {MODERN APPROACH TO MODEL OF EDUCATION OF STUDENTS WITH DISABILITIES IN THE REGULAR SYSTEM OF EDUCATIO}, keyword = {models of education, educational programs, children with disabilities}, publisher = {Dru\v{s}tvo defektologa Srbije and Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju}, publisherplace = {Subotica, Srbija} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font