Pregled bibliografske jedinice broj: 850962
SUVREMENI PRISTUP MODELIMA ŠKOLOVANJA UČENIKA S TEŠKOĆAMA U REDOVNOM SUSTAVU ODGOJA I OBRAZOVANJA
SUVREMENI PRISTUP MODELIMA ŠKOLOVANJA UČENIKA S TEŠKOĆAMA U REDOVNOM SUSTAVU ODGOJA I OBRAZOVANJA // Beogradska defektološka škola / dr Srećko Potić (ur.).
Beograd: Društvo defektologa Srbije & Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, 2016. str. 112-113 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 850962 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
SUVREMENI PRISTUP MODELIMA ŠKOLOVANJA UČENIKA S TEŠKOĆAMA U REDOVNOM SUSTAVU ODGOJA I OBRAZOVANJA
(MODERN APPROACH TO MODEL OF EDUCATION OF STUDENTS WITH DISABILITIES IN THE REGULAR SYSTEM OF EDUCATIO)
Autori
Gvozdanović Debeljak, Aleksandra ; Maček, Nataša
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Beogradska defektološka škola
/ Dr Srećko Potić - Beograd : Društvo defektologa Srbije & Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, 2016, 112-113
Skup
IV international scientific conference “special education and rehabilitation – early intervention”
Mjesto i datum
Subotica, Srbija, 2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
modeli školovanja; programi školovanja; djeca s teškoćama
(models of education; educational programs; children with disabilities)
Sažetak
Učenici s teškoćama su dugi niz godina bili institucionalizirani i marginalizirani u društvu, a njihovo pravo na obrazovanje u redovitim školama ozakonjeno je krajem 20. stoljeća. Razlozi toga se mogu potražiti u velikom broju učenika u razrednim odjelima, nedovoljnom broju stručnih suradnika u školama, nedostatku stručne edukacijsko-rehabilitacijske podrške, (ne)kompetentnosti učitelja i sl. Cilj rada je teorijski prikazati postojeće programe školovanja djece s teškoćama u redovnom sustavu, s posebnim naglaskom na djelomičnu integraciju. U radu sekritički osvrćemo na ovu problematiku. Školovanje učenika s teškoćama u redovnom sustavu prate primjereni programi odgoja i obrazovanja učenika, a ti programi mogu biti: redoviti program uz individualizirane postupke, redoviti program uz prilagodbu sadržaja i individualizirane postupke, te posebni program uz individualizirane postupke. Osim prethodno navedenih programa školovanje u redovnom sustavuodvija se i po modelu potpunei djelomične integracije. Učenici s teškoćama koji se školuju prema modelu potpune integracije uključeni su u redovan razredni odjel s ostalim učenicima u tom razrednom odjelu i imaju prilagođen program tijekom školovanja. Na taj način učenicima koji s obzirom na vrstu teškoće mogu svladavati redoviti nastavni plan i program/kurikulum bez sadržajnog ograničavanja, određuju se individualizirani postupci. Kada se učenici školuju prema modelu djelomične integracije, uključeni su redovnu školu dijelom u poseban i dijelom u redovan razredni odjel. Posebni program uz individualizirane postupke čini posebno strukturirani sadržaj nastavnih planova i programa/kurikuluma izrađen prema mogućnostima i sposobnostima učenika. Posebni program uz individualizirane postupke može biti iz svih ili pojedinih predmeta. U određivanju optimalnih programa i modela važno je iskoristiti sve modalitete primanja informacija, voditi računa o djetetovoj osobnosti, njegovim socijalnim potrebama, sposobnostima pamćenja, verbalnim i drugim sposobnostima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Aleksandra Gvozdanovic Debeljak
(autor)