Pregled bibliografske jedinice broj: 850940
Što se to(čno) skriva iza koncepata transkomunikacije i transkomunikacijskog nastavnog pristupa?
Što se to(čno) skriva iza koncepata transkomunikacije i transkomunikacijskog nastavnog pristupa? // Jezikoslovlje, 17 (2016), 3; 667-682 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 850940 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Što se to(čno) skriva iza koncepata transkomunikacije i transkomunikacijskog nastavnog pristupa?
(What is the concept behind the term translanguaging?)
Autori
Lujić, Rea
Izvornik
Jezikoslovlje (1331-7202) 17
(2016), 3;
667-682
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
višejezičnost; višejezično obrazovanje; transkomunikacija; translanguaging; transkomunikacijska paradigma; transkomunikacijski nastavni pristup
(plurilingualism; plurilingual education; translanguaging; translanguaging paradigm)
Sažetak
Ovim se radom ukratko predstavlja translanguaging, posljednjih šest godina sve popularniji koncept na području višejezičnosti i višejezičnoga obrazovanja. Obzirom na njegovu dvostruku prirodu, sociolingvističku i glotodidaktič- ku, u radu se nude dvije hrvatske inačice i pripadajuće im odrednice. Sociolingvistički pojam, transkomunikacija, odnosi se na tipične načine komuniciranja višejezičnih govornika koji uključuju uporabu više jezika, jezičnih varijeteta i/ili drugih komunikacijskih kanala unutar istoga diskursa. Glotodidaktički pojam, transkomunikacijski nastavni pristup, odnosi se na sve povezane načine učenja i poučavanja višejezičnih govornika. U radu se također analiziraju temeljne ideje koje se nalaze u pozadini navedenih koncepata, argumentira se njihova znanstvena utemeljenost te navode glavna obilježja, kao i ključni terminološki pojmovi paradigme unutar koje je navedene koncepte moguće istraživati. U drugome se dijelu rada prikazuje proces razvoja navedenih koncepata, od pojave u Walesu sredinom 80-ih godina prošloga stoljeća do danas, te se potkrepljuju nekolicinom primjera analiziranih terminologijom transkomunikacijske paradigme. Na samome kraju rada predstavljene su najčešće metode istraživanja transkomunikacije i transkomunikacijskog nastavnog pristupa, pregled rezultata dosadašnjih istraživanja kao i smjernice za neka buduća istraživanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)
- Scopus