Pregled bibliografske jedinice broj: 850935
Poticanje i razvoj kreativnosti u nastavnim predmetima umjetničkog područja
Poticanje i razvoj kreativnosti u nastavnim predmetima umjetničkog područja // Umjetnik kao pedagog pred izazovima suvremenog odgoja i obrazovanja / Jerković, B. ; Škojo, T. (ur.).
Osijek: Umjetnička akademija Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2016. str. 296-306 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 850935 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Poticanje i razvoj kreativnosti u nastavnim predmetima umjetničkog područja
(Encouraging and developing creativity in school subjects related to the arts)
Autori
Jukić, Renata ; Jukić, Domagoj
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Umjetnik kao pedagog pred izazovima suvremenog odgoja i obrazovanja
/ Jerković, B. ; Škojo, T. - Osijek : Umjetnička akademija Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2016, 296-306
ISBN
978-953-58055-5-7
Skup
1. Međunarodni znanstveni i umjetnički simpozij o pedagogijiu umjetnosti
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 17.10.2014. - 18.10.2014
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
kreativnost; nastavni proces; umjetničko nastavno područje
(creativity; teaching; school subjects related to the arts)
Sažetak
U današnjem se okružju svakodnevno susrećemo sa situacijama i problemima koji su neoče - kivani, nepredvidljivi, povijesno neprepoznati, te stoga i rješenja takvih problema ne mogu biti šablonska, a razmišljanja o njima usmjerena, monolitna i konvergentna. Pripremanje uče - nika za život (sintagma koju često, no neutemeljeno vežemo uz školu) ne može se bazirati na pamćenju činjenica, zakonitosti i principa, rješavanju danih formula, već na divergentnom, kritičkom mišljenju i napose – razvoju kreativnosti. Jedan od temeljnih ishoda koji očekuje - mo od suvremenog nastavnog procesa je kreativan pojedinac koji je sposoban reagirati na za - htjeve vremena u kojem živi, ali i na one koji će ga dočekati u budućnosti (a koje ne možemo predvidjeti). Kreativnost možemo promatrati kroz kreativni produkt koji je u nastavi teško definirati, ali i kroz sami nastavni proces za kojega su najvećma odgovorni nastavnici koji ga partnerski kreiraju, usmjeravaju i koordiniraju. Odabirom suvremenih didaktičkih strategija nastavniku se pruža mogućnost stvaranja raznih metodičkih scenarija koji će doprinijeti pomaku od tradicionalne nastavne paradigme (zapamćivanja, reproduciranja, usmjerenosti, poslušnosti, kontrole...), ka svevremenoj (paradigmi istraživanja, iskustvenog učenja, kritič - kog promišljanja, kreativnosti...). Kreativnost, kao jednu od očekivanih kompetencija kojom odgovaramo na multidimenzionalne probleme nastave (ali i cjelokupnog društva), moguće je razvijati unutar svih nastavnih područja i predmeta, a nastava umjetnosti izvrstan je po - ligon upravo za poticanje i razvoj kreativnih potencijala učenika. Osim teorijskog pregleda fenomena kreativnosti, nastave kao kreativnog procesa, rad daje didaktičko-metodičke na - putke nastavnicima glazbene i likovne kulture /umjetnosti za stvaranje odgojno-obrazovnih situacija koje su usmjerene ka poticanju kreativnih aktivnosti učenika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija