Pregled bibliografske jedinice broj: 850796
Interkulturalne kompetencije studenata Glazbene pedagogije
Interkulturalne kompetencije studenata Glazbene pedagogije // Umjetnik kao pedagog pred izazovima suvremenog odgoja i obrazovanja / Jerković, B., Škojo, T. (ur.).
Osijek: Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Umjetnička akademija u Osijeku, 2016. str. 81-95 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 850796 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Interkulturalne kompetencije studenata Glazbene pedagogije
(Intercultural competencies of the students of music education)
Autori
Begić, Amir
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Umjetnik kao pedagog pred izazovima suvremenog odgoja i obrazovanja
/ Jerković, B., Škojo, T. - Osijek : Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Umjetnička akademija u Osijeku, 2016, 81-95
Skup
1. Međunarodni znanstveni i umjetnički simpozij o pedagogiji u umjetnosti
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 17.10.2014. - 18.10.2014
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
interkulturalne kompetencije ; studenti Glazbene pedagogije ; nastava glazbe
(intercultural competence ; students of Music pedagogy ; music education)
Sažetak
U današnjem suvremenom globalnom društvu postoji velika potreba za stjecanjem interkulturalnih kompetencija, jer one omogućuju bolje razumijevanje procesa kulturne razmjene i interakcije. Nastava glazbe u općeobrazovnim školama može doprinijeti interkulturalnom odgoju, tj. stjecanju učeničkih interkulturalnih kompetencija, no neizostavni uvjeti su interkulturalni pristup nastavi glazbe i interkulturalno kompetentni nastavnik glazbe. Interkulturalni pristup nastavi glazbe u općeobrazovnim školama podrazumijeva razumijevanje glazbe kao globalnog fenomena, a to znači da bi budući nastavnici glazbe tijekom studija trebali upoznati glazbene jezike različitih kulturnih tradicija. Tako pridonosimo njihovim interkulturalnim kompetencijama, jer će, upoznajući različite glazbene tradicije, upoznati različite kulture i steći toleranciju prema kulturnoj različitosti te će biti u stanju te iste kompetencije razvijati i u svojih učenika. U okviru ovoga rada provedeno je istraživanje tijekom svibnja 2014. god. na Umjetničkoj akademiji u Osijeku. Cilj je istraživanja bio utvrditi u kojoj su mjeri razvijene interkulturalne kompetencije studenata Glazbene pedagogije, tj. pomoću anketnog upitnika anketirani su studenti treće godine preddiplomskog i prve godine diplomskog studija. Svrha anketiranja bila je spoznati njihovo viđenje vlastitih interkulturalnih kompetencija i postoji li razlika u intekulturalnoj kompetentnosti studenata koji ne/polaze kolegij Glazbe svijeta. Rezultati istraživanja pokazali su da su studenti u značajnoj mjeri svjesni da žive u multikulturalnom okruženju, da shvaćaju nužnost interkulturalne osviještenosti i da smatraju interkulturane kompetencije bitnima za njihovo buduće zanimanje. Osim toga, uočeno je da postoji razlika u interkulturalnoj osviještenosti, uvjerenjima i pozitivnom viđenju vlastitih interkulturalnih kompetencija u korist studenata diplomskog studija. Stoga pretpostavljamo da je kolegij Glazbe svijeta utjecao na pozitivnije stavove studenata, odnosno da je u studenata diplomskog studija probudio svijest o interkulturalizmu i u sadržajima drugih kolegija.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)