Pregled bibliografske jedinice broj: 850607
Emilij Laszowski i umjetnost kao povijesno svjedočanstvo: slika Rođenje Isusovo i poklonstvo pastira iz Ozlja
Emilij Laszowski i umjetnost kao povijesno svjedočanstvo: slika Rođenje Isusovo i poklonstvo pastira iz Ozlja // Stoljeće nakon Laszowskog : zbornik radova sa znanstveno stručnog-skupa / Pleše, Tajana ; Stipančević, Mario (ur.).
Zagreb: Hrvatski državni arhiv, 2016. str. 9-21 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 850607 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Emilij Laszowski i umjetnost kao povijesno
svjedočanstvo: slika Rođenje Isusovo i
poklonstvo pastira iz Ozlja
(Emilij Laszowski and Art as Historical
Evidence: Painting of Nativity and Adoration of
the Shepherds from Ozalj)
Autori
Cvetnić, Sanja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Stoljeće nakon Laszowskog : zbornik radova sa znanstveno stručnog-skupa
/ Pleše, Tajana ; Stipančević, Mario - Zagreb : Hrvatski državni arhiv, 2016, 9-21
ISBN
978-953-7659-41-7
Skup
Znanstveno-stručni skup: Stoljeće nakon Laszowskog
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 28.11.2014
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Emilij Laszowski, Ozalj, Ramon Frederic de Vilana Perles i Camarasa, barokno slikarstvo, Napulj, Cesare Fracanzano
(Emilij Laszowski, Ozalj, Ramon Frederic de Vilana Perles i Camarasa, Baroque painting, Cesare Fracanzano)
Sažetak
Emilij Laszowski pristupao je likovnoj, pa i graditeljskoj, baštini kao svjedoku vremena, a ne kao stilskom ili atributivnom problemu. Ovdje je izdvojena uloga Laszowskoga u zaštiti slike Rođenje Isusovo i poklonstvo pastira iz kapele Staroga grada Ozlja, sada u Strossmayerovoj galeriji u Zagrebu. Slika pripada napuljskoj školi, što je neuobičajeno u hrvatskoj baštini, a posebno u onoj kontinentalnoj. Moćni Katalonac Ramon Frederic de Vilana-Perles i Camarasa, tajnik španjolske kancelarije, blizak Karlu VI. Habsburgu najvjerojatniji je posrednik njezina dolaska u Hrvatsku. Kao vlasnik Ozaljskoga vlastelinstva mogao je dobaviti sliku iz Napuljskoga Kraljevstva, gdje je imao posjede, obitelj (brata) i poslovne veze.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest umjetnosti