Pregled bibliografske jedinice broj: 850588
Pravo djeteta na religijski/vjerski odgoj i obrazovanje
Pravo djeteta na religijski/vjerski odgoj i obrazovanje // Pravo djeteta na odgoj i obrazovanje: teorije, politike i prakse
Opatija, Hrvatska, 2015. (predavanje, domaća recenzija, neobjavljeni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 850588 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pravo djeteta na religijski/vjerski odgoj i obrazovanje
(The right of a child to a Religious education)
Autori
Ninčvić, Marjan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni
Skup
Pravo djeteta na odgoj i obrazovanje: teorije, politike i prakse
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 30.09.2015. - 02.10.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
pravo; cjelovit odgoj; obrazovanje; religijski/vjerski odgoj
(right; holistic education; education; religious education)
Sažetak
Autor u članku polazi od činjenice da je religijski/vjerski odgoj dio cjelovitoga odgoja. Iz te činjenice proizlazi pravo svakog djeteta i na religijski/vjerski odgoj i obrazovanje. religije su uključene u izvanredno aktualna i važna pitanja, kao što su odgoj za mir, za suživot i za prihvaćanje pluralizma. Religiozna činjenica ima i veliku društveno- kulturalnu važnost. U mnogim nacijama religija na odlučujući način pripada vlastitoj povijesnoj i kulturalnoj predaju, a za mnoge je osobe usitinu znakovit oslonac za vlastito poimanje života, društva i povijesti. Svi ljudi bilo kojega podrijetla, položaja i dobi imaju na temelju dostojanstva svoje osobe neotuđivo pravo na odgoj, koji je prilagođen domovinskoj kulturi i predajama te je ujedno otvoren bratskoj poezanosti s drugim narodima radi promicanja pravoga jedinstva i mira na zemlji. Cjelovit odgoj teži izgradnji ljudske osobe u vidu njezine konačne svrhe i ujedno dobru društvava kojih je čovjek član i u čijim će službama sudjelovati kao odrastao. Vodeći, stoga, računa o djetetu kao cjelovitom biću te da je religiozna dimenzija konstitutivna njegovom biću, a poštujući njegov doživljaj svijeta i kao cjeline, religijski/vjerski odgoj nije izdvojen iz odgojno-obrazovnoga rada, vveć je ta dimenija njegov bitni i sastavni dio. Odgajajući religioznu dimenziju djeteta osposobljava ga se i za autentične ljudske vrednote.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb