Pregled bibliografske jedinice broj: 850585
Europska dimenzija nastavničke kompetentnosti
Europska dimenzija nastavničke kompetentnosti // Sodobni pristopi poučevanja prihajajočih generacij / Orel, Mojca (ur.).
Ljubljana: EDUvision, 2013. str. 163-175 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 850585 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Europska dimenzija nastavničke kompetentnosti
(The European dimension of teacher competences)
Autori
Ninčević, Marjan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Sodobni pristopi poučevanja prihajajočih generacij
/ Orel, Mojca - Ljubljana : EDUvision, 2013, 163-175
ISBN
978-961-93189-8-0
Skup
International Conference EDUvision 2013: »Modern Approaches to Teaching Coming Generation«
Mjesto i datum
Ljubljana, Slovenija, 28.11.2013. - 29.11.2013
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
kompetencija ; pedagoška kompetencija ; obrazovni sustavi ; obrazovanje nastavnika ; nastavnik ; Europa
(competence ; pedagogical competence ; educational systems ; teacher education ; teacher ; Europe)
Sažetak
Rad je rezultat autorovog znanstvenog interesa za globalizacijske procese u kojima su se našle europske zemlje, a ti procesi dovode u pitanje ključne kompetencije koje su potrebne za uspješno funkcioniranje pojedinca i društva. U radu se analiziraju ključne kompetencije koje se odnose na nastavničku profesiju koja ima presudnu ulogu u odgoju i obrazovanju nadolazećih generacija za participaciju u suvremenom društvu 21. stoljeća. Pitanje profesije nastavnika usko je povezano s pitanjima temeljnih kompetencija koje nastavnik mora posjedovati. Novi društveni odnosi postavljaju nastavnike u novi položaj s kojim se mogu nositi samo uz posjedovanje novih znanja i novih kompetencija. Znanstveni se doprinos ovog rada očituje u određenju i teorijskoj analizi temeljnih kompetencija koje nastavnik mora posjedovati kako bi spremno i otvoreno sudjelovao u promjenama tradicionalne uloge nastavnika od izvora informacija i prenositelja znanja prema novim ulogama mentora, medijatora i moderatora u promicanju kulturnog pluralizma, tolerancije prema različitostima i odgovornosti za održivu demokraciju. Zaključuje se da su temelji razvoja kompetencija koje obilježavaju odgojni proces: svijest, kritičnost, posjedovanje logike koja podrazumijeva operativnost, vladanje, unatoč nesigurnosti kojom se odlikuje područje rada, smislom i evolutivnošću. Kompetencijski pristup nastavničkoj profesiji pitanje nastavničkih kompetencija temelji na spoznaji da novi društveni odnosi stavljaju nastavnike u novi položaj, pri čemu je sadržaje inicijalnog obrazovanja nastavnika i njihova daljnjeg profesionalnog usavršavanja potrebno temeljiti na interdisciplinarnom pristupu koji bi trebao omogućiti stjecanje znanja, iskustava i temeljnih nastavničkih kompetencija neophodnih za rad i profesionalno djelovanje u kulturno-pluralnom društvu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija