Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 850581

Razvoj profesionalnog identiteta nastavnika


Ninčević, Marjan
Razvoj profesionalnog identiteta nastavnika // Sodobni pristopi poučevanja prihajajočih generacij / Orel, Mojca (ur.).
Ljubljana: EDUvision, 2014. str. 66-76 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 850581 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Razvoj profesionalnog identiteta nastavnika
(Development of the teachers' professional identity)

Autori
Ninčević, Marjan

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Sodobni pristopi poučevanja prihajajočih generacij / Orel, Mojca - Ljubljana : EDUvision, 2014, 66-76

ISBN
978-961-93662-2-6

Skup
International Conference EDUvision 2014: »Modern Approaches to Teaching Coming Generation«

Mjesto i datum
Ljubljana, Slovenija, 27.11.2014. - 28.11.2014

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
nastavnik ; profesionalna kompetencija ; profesionalni razvoj ; profesionalni identitet ; opće kompetencije ; specifične kompetencije
(teacher ; professional competence ; professional development ; professional identity ; general competencies ; specific competencies)

Sažetak
Rad je rezultat autorovog interesa za pitanja nastavničke profesionalnosti. U radu se donosi popis profesionalnih kompetencija kojima nastavnik danas mora ovladati, a ističe se i analizira pojam profesionalne kompetencije nastavnika. Taj pojam, uz znanje o području i nastavnom predmetu, podrazumijeva i znanja potrebna za rad suvremene škole, uspješnost rješavanja zadataka i osposobljenost za donošenje ispravnih odluka. Obaveza je nastavnika da postanu profesionalni nastavnici zato što obnašaju profesionalnu djelatnost odgojne naravi. Znanstveni doprinos ovog rada očituje se u definiraju vrsta osposobljenosti koje bi nastavnici trebali steći, a kojima odgovaraju dvije komponente njihova obrazovanja: opća i profesionalna komponenta. Na temelju analize zaključeno je da profesionalna kompetencija nastaje iz dinamičnog integriranja znanja, vještina, stajališta i vrijednosti, uz znanja koja se tiču činjenica, pojmova, načela i teorija te vještina intelektualne, tehnološke i praktične naravi, stajališta i vrijednosti bilo glede rada shvaćenog u njegovoj cjelovitosti i specifičnosti, društvenih, međusobnih i institucionalnih (službenih) odnosa ili u smislu percipiranja samoga sebe, skupine i šire zajednice. Postavljena je teorija koja pokazuje da ono što karakterizira nastavnike nisu ni osobna obilježja ni autoritet, nego izgrađenost osnovnih profesionalnih kompetencija. Uspješan nastavnik posjeduje profesionalnu kompetenciju planiranja i provođenja jasne i dobro strukturirane nastave, variranja nastavnih metoda i primjerenog praćenja učenika s različitim sposobnostima, te drži nastavu orijentiranu na ciljeve učenja.

Izvorni jezik
Engleski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb

Profili:

Avatar Url Marjan Ninčević (autor)

Citiraj ovu publikaciju:

Ninčević, Marjan
Razvoj profesionalnog identiteta nastavnika // Sodobni pristopi poučevanja prihajajočih generacij / Orel, Mojca (ur.).
Ljubljana: EDUvision, 2014. str. 66-76 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Ninčević, M. (2014) Razvoj profesionalnog identiteta nastavnika. U: Orel, M. (ur.)Sodobni pristopi poučevanja prihajajočih generacij.
@article{article, author = {Nin\v{c}evi\'{c}, Marjan}, editor = {Orel, M.}, year = {2014}, pages = {66-76}, keywords = {nastavnik, profesionalna kompetencija, profesionalni razvoj, profesionalni identitet, op\'{c}e kompetencije, specifi\v{c}ne kompetencije}, isbn = {978-961-93662-2-6}, title = {Razvoj profesionalnog identiteta nastavnika}, keyword = {nastavnik, profesionalna kompetencija, profesionalni razvoj, profesionalni identitet, op\'{c}e kompetencije, specifi\v{c}ne kompetencije}, publisher = {EDUvision}, publisherplace = {Ljubljana, Slovenija} }
@article{article, author = {Nin\v{c}evi\'{c}, Marjan}, editor = {Orel, M.}, year = {2014}, pages = {66-76}, keywords = {teacher, professional competence, professional development, professional identity, general competencies, specific competencies}, isbn = {978-961-93662-2-6}, title = {Development of the teachers' professional identity}, keyword = {teacher, professional competence, professional development, professional identity, general competencies, specific competencies}, publisher = {EDUvision}, publisherplace = {Ljubljana, Slovenija} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font