Pregled bibliografske jedinice broj: 850581
Razvoj profesionalnog identiteta nastavnika
Razvoj profesionalnog identiteta nastavnika // Sodobni pristopi poučevanja prihajajočih generacij / Orel, Mojca (ur.).
Ljubljana: EDUvision, 2014. str. 66-76 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 850581 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razvoj profesionalnog identiteta nastavnika
(Development of the teachers' professional identity)
Autori
Ninčević, Marjan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Sodobni pristopi poučevanja prihajajočih generacij
/ Orel, Mojca - Ljubljana : EDUvision, 2014, 66-76
ISBN
978-961-93662-2-6
Skup
International Conference EDUvision 2014: »Modern Approaches to Teaching Coming Generation«
Mjesto i datum
Ljubljana, Slovenija, 27.11.2014. - 28.11.2014
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
nastavnik ; profesionalna kompetencija ; profesionalni razvoj ; profesionalni identitet ; opće kompetencije ; specifične kompetencije
(teacher ; professional competence ; professional development ; professional identity ; general competencies ; specific competencies)
Sažetak
Rad je rezultat autorovog interesa za pitanja nastavničke profesionalnosti. U radu se donosi popis profesionalnih kompetencija kojima nastavnik danas mora ovladati, a ističe se i analizira pojam profesionalne kompetencije nastavnika. Taj pojam, uz znanje o području i nastavnom predmetu, podrazumijeva i znanja potrebna za rad suvremene škole, uspješnost rješavanja zadataka i osposobljenost za donošenje ispravnih odluka. Obaveza je nastavnika da postanu profesionalni nastavnici zato što obnašaju profesionalnu djelatnost odgojne naravi. Znanstveni doprinos ovog rada očituje se u definiraju vrsta osposobljenosti koje bi nastavnici trebali steći, a kojima odgovaraju dvije komponente njihova obrazovanja: opća i profesionalna komponenta. Na temelju analize zaključeno je da profesionalna kompetencija nastaje iz dinamičnog integriranja znanja, vještina, stajališta i vrijednosti, uz znanja koja se tiču činjenica, pojmova, načela i teorija te vještina intelektualne, tehnološke i praktične naravi, stajališta i vrijednosti bilo glede rada shvaćenog u njegovoj cjelovitosti i specifičnosti, društvenih, međusobnih i institucionalnih (službenih) odnosa ili u smislu percipiranja samoga sebe, skupine i šire zajednice. Postavljena je teorija koja pokazuje da ono što karakterizira nastavnike nisu ni osobna obilježja ni autoritet, nego izgrađenost osnovnih profesionalnih kompetencija. Uspješan nastavnik posjeduje profesionalnu kompetenciju planiranja i provođenja jasne i dobro strukturirane nastave, variranja nastavnih metoda i primjerenog praćenja učenika s različitim sposobnostima, te drži nastavu orijentiranu na ciljeve učenja.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Pedagogija