Pregled bibliografske jedinice broj: 850558
Mogućnost odgoja za socijalni angažman na području Like prema socijalnom nauku Crkve
Mogućnost odgoja za socijalni angažman na području Like prema socijalnom nauku Crkve // Identitet Like: Korijeni i razvitak / Holjevac, Željko (ur.).
Zagreb : Gospić: Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, 2009. str. 319-359 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 850558 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mogućnost odgoja za socijalni angažman na području Like prema socijalnom nauku Crkve
(The possibility of education for social engagement in Lika towards social teaching of the Church)
Autori
Ninčević, Marjan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Identitet Like: Korijeni i razvitak
/ Holjevac, Željko - Zagreb : Gospić : Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, 2009, 319-359
ISBN
978-953-6666-61-4
Skup
Identitet Like: korijeni i razvitak
Mjesto i datum
Gospić, Hrvatska, 26.09.2007. - 29.09.2007
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
odgoj; socijalni angažman; Lika; nauk Crkve
(education; social engagement; Lika; the doctrine of the Church)
Sažetak
Autor opisuje današnju društvenu stvarnost Like, nakon domovinskog rata, koja predstavlja i za Crkvu određeni izazov. Razlog tome su brojne promjene koje su zahvatile razna područja: gospodarstvo, nezaposlenost, školstvo, doseljavanje Hrvata iz Bosne. Crkva uvijek gleda i susreće čovjeka u njegovu egzistencijalnom, osobnom, duhovnom i društvenom totalitetu i želi pomagati čovjeku u njegovim konkretnim životnim okolnostima. Znanstveni doprinos ovoga članka je u tome što se Liku, konkretno područje, promatra i opisuje kao multikulturalno. Autor sugerira za mogućnost suživota na tom području razvoj dimenzije dijaloga koja je među kulturama moguća jedino putem interkulturalizma koji posjeduje potrebnu otvorenost i socijalnu dimenziju „dodira“. Interkutluralizam nije ideologija već „životna filozofija“, životni stav. Polazeći od toga da su sve kulture jednako vrijedne i da se to tolerantno iskazuje u međusobnom dijalogu i prožimanju interkulturalni odgoj u multikulturalnom društvu bio bi novi zadatak pripremanja djece i mladeži za život, odnosno interkulturalno učenje kada se radi o odraslima. Autor razmatra područja oko kojih se Crkva na teritoriju Like zauzima. Biskup Gospićko-senjske biskupije koja se nalazi na području Like, zacrtao je područja na kojima Crkva u Gospićko-senjskoj biskupiji treba djelovati: 1) kršćanski humanizam: mnogo toga ovdje još nije uređeno i sređeno, tu je osiromašeni i malobrojni narod, slabi gospodarstveni uvjeti, porušeni obiteljski i crkveni objekti, poremećeni odnosi između Srba (pravoslavaca) i Hrvata (katolika), nerazjašnjeno pitanje izbjeglih Hrvata iz Bosne. 2) obitelj: obitelj je najstarija i najbolja učiteljica koja uči kako biti i živjeti za druge. Gdje je obitelj u krizi, u krizi je i škola koja čovjeka osposobljava da živi i radi za druge. 3) solidarnost: podcrtava se priznavanje solidarnosti (žrtve za drugoga) kao imperativ koji valja ugraditi u obrazovni sustav. 4) socijalni angažman: kršćanstvo je uvijek imalo veliku moć djelovanja na moć stvaranja novih kultura, moć preobrazbe kultura. Autor sugerira postizanje rezultata na ovim područjima crkvenoga djelovanja putem školskoga vjeronaka kojega pohađa 93% učenika u osnovnim školama i 87% učenika u srednjim školama. Autor donosi statističke podatke iz 2006./2007. šk. god.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija