Pregled bibliografske jedinice broj: 850554
Daroviti učenici u didaktičkoj kulturi škole
Daroviti učenici u didaktičkoj kulturi škole // Daroviti i didaktička kultura škole
Vršac, Srbija, 2015. (plenarno, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 850554 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Daroviti učenici u didaktičkoj kulturi škole
(Didactic school culture and gifted students)
Autori
Kolak, Ante
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Daroviti i didaktička kultura škole
/ - , 2015
Skup
Daroviti i didaktička kultura škole
Mjesto i datum
Vršac, Srbija, 05.06.2015. - 06.06.2015
Vrsta sudjelovanja
Plenarno
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
didaktička kultura škole; daroviti učenici
(didactic school culture; gifted students)
Sažetak
Svaka škola (kao skupina djelatnika i učenika) ima svoju kulturu koja utječe na njezinu učinkovitost, kvalitetu, djelovanje i ostvarivanje postavljenih ishoda. Didaktička kultura škole kao dio školske kulture podrazumijeva vrijednosti, uvjerenja i stavove koji voditelji nastavnog procesa imaju o pojedinim segmentima nastave. U ovom su radu vrijednosti, uvjerenja i stavovi usmjereni na darovite učenike. Daroviti učenici i njihovo pozicioniranje u nastavom procesu proučavani su u elementima tradicionalne i suvremene didaktičke kulture. U radu se posebno izdvaja pokret za standardizacijom obrazovanja, kompetencijski pristup i kultura rangiranja te njihova refleksija na obrazovanje darovitih učenika. Velika pozornost posvećuje se implicitnim pedagogijama i mentalni modeli odgojno-obrazovnih djelatnika koji rade s darovitim učenicima. Ukazuje se na važnost nesklada implicitne i eksplicitne pedagogije u ključnim pitanjima obrazovanja darovitih. Mentalni modeli učitelja koji rade s darovitim učenicima pokazuju se kao glavni pokretač kvalitetne nastave kao i glavna kočnica u pristupu usmjerenom darovitom učeniku te razvoju didaktike darovitih. Zadnji dio rada izdvaja neke specifičnosti u radu s darovitim učenicima (doživljaji poželjnih i odbojnih karakteristika darovitih učenika u različitim kulturama, solidarnost razrednog odjela darovitog učenika i njegov sociometrijski status te prostor kao čimbenik kulture škole u funkciji obrazovanja darovitih učenika koji konstruira i oblikuje iskustva i odnose) i otvara nova područja za razmatranje i istraživanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Napomena
Znanstveni skup je organizirala Visoka škola strukovnih studija za odgajatelje „Mihailo Palov” iz Vršca u suradnji s Univerzitetom „Aurel Vlajku” iz Arada, Pedagoškim fakultetom iz Ljubljane, Univerzitetom „Sv. Kliment Ohridski” iz Bitole i Metropoliten Univerzitetom iz Manchestera