Pregled bibliografske jedinice broj: 850537
Suvremeni pristup edukaciji i rehabilitaciji djece s Down sindromom u teoriji i praksi - iskustva iz Udruge za Down sindrom OBŽ i grada Osijeka
Suvremeni pristup edukaciji i rehabilitaciji djece s Down sindromom u teoriji i praksi - iskustva iz Udruge za Down sindrom OBŽ i grada Osijeka // IV. stručno – naučni skup sa međunarodnim učešćem Aktuelnosti u edukaciji i rehabilitaciji osoba sa smetnjama u razvoju, Beograd 24.-25. oktobar 2015. / Srećko Potić ; Srboljub Đorđević (ur.).
Beograd: Big štampa Beograd, 2015. str. 57-57 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 850537 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Suvremeni pristup edukaciji i rehabilitaciji djece s Down sindromom u teoriji i praksi - iskustva iz Udruge za Down sindrom OBŽ i grada Osijeka
(The modern approach to education and rehabilitation of children with Down syndrome in theory and practice - the experience of the Association for Down Syndrome Osijek-Baranja County and City of Osijek)
Autori
Aleksandra Gvozdanović Debeljak
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
IV. stručno – naučni skup sa međunarodnim učešćem Aktuelnosti u edukaciji i rehabilitaciji osoba sa smetnjama u razvoju, Beograd 24.-25. oktobar 2015.
/ Srećko Potić ; Srboljub Đorđević - Beograd : Big štampa Beograd, 2015, 57-57
ISBN
978-86-89713-02-2
Skup
IV. stručno – naučni skup sa međunarodnim učešćem Aktuelnosti u edukaciji i rehabilitaciji osoba sa smetnjama u razvoju
Mjesto i datum
Beograd, Srbija, 24.10.2015. - 25.10.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Down sindrom; neurofeedback metoda; udruga; podrška
(Down syndrome; neurofeedback method; associations; support)
Sažetak
Down sindrom smatra se jednim od najčešćih genetskih odstupanja. Prosječno jedno od 650 novorođene djece rađa se s ovim sindromom. Sindrom Down pogađa sve rasne skupine i može se javiti u bilo kojoj obitelji, bez obzira na zdravlje roditelja, ekonomsku situaciju ili način života. Sprječava normalan fizički i mentalni razvoj djeteta. Definiran je kao kromosomski poremećaj koji nastaje uslijed viška jednog kromosoma ili dijela kromosoma u jezgri svake stanice tijela. Ne isključuje prisutnost epilepsije, cerebalne paralize i autizma, kao niti ADHD-a. Učestalost ADHD-a kod djece s DS jednaka je kao i kod djece koja nemaju sindrom. ADHD rezultira narušavanjem socijalno prihvatljivog ponašanja, etiketiranja, društvene izolacije, niskog samopouzdanja, depresije, frustracije djeteta. Djeca s DS podvrgnuta su edukacijsko-rehabilitacijskom radu u kojem se koriste različite metode. Jedna od metoda je neurofeedback metoda koja pridonosi uspješnijoj edukaciji i rehabilitaciji djece, a bazirana je na praćenju elekrične aktivnosti mozga. Neurofeedback tretmanima može se poboljšati budnost, pažnja, emocionalna regulacija, ponašanje, kognitivne funkcije, mentalna fleksibilnost. Pozitivni efekti neurofeedbacka vezani su uz poboljšanje na socijalnom i emocionalnom području razvoja što dovodi do promjena u ponašanju. Istraživanje dr. J. Lubara pokazuje da je oko 80% osoba s ADHD-om poboljšalo svoje funkcioniranje nakon primjene ovih tretmana. Kako dijagnosticiranje sindroma Down bitno mijenja život roditelja i čitave obitelji važna je dobra informiranost roditelja o sindromu, poteškoćama koje nosi, izazovima koji obitelj očekuju. Cilj udruge za Down sindrom Osječko-baranjske županije i grada Osijeka je pružiti podršku roditeljima u obliku informiranosti i savjetovanja, te podršku djeci kroz edukacijsko-rehabilitacijski rad. Udruga za DS kroz rani intervencijski program, poticajnu okolinu i podršku obitelji, te ostale defektološke tretmane omogućuje djetetu s DS da ostvari svoj potencijal.
Izvorni jezik
Hrvatski