Pregled bibliografske jedinice broj: 850510
Suvremeni pristupi odgoju i obrazovanju učenika u kontekstu međusobnog utjecaja i povezanosti škole, obitelji i lokalne zajednice
Suvremeni pristupi odgoju i obrazovanju učenika u kontekstu međusobnog utjecaja i povezanosti škole, obitelji i lokalne zajednice // Modern Approaches to Teaching Coming Generation / Orel, M. (ur.).
Ljubljana: EDUvision, 2011. (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 850510 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Suvremeni pristupi odgoju i obrazovanju učenika u kontekstu međusobnog utjecaja i povezanosti škole, obitelji i lokalne zajednice
(Modern approach to education in the context of mutual influence and integration of school, family and community)
Autori
Ninčević, Marjan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Modern Approaches to Teaching Coming Generation
/ Orel, M. - Ljubljana : EDUvision, 2011
ISBN
978-961-93189-2-8
Skup
Međunarodna konferencija - International Conference EDUvision
Mjesto i datum
Ljubljana, Slovenija, 2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
suvremeni pristup odgoju ; obrazovanje ; učenici ; škola ; obitelj ; lokalna zajednica
(modern approach to education ; education ; students ; school ; family ; local community)
Sažetak
Rad je rezultat autorovog interesa za školu u novonastalim prilikama. Škola se danas nalazi na raskrižju jer je izgubila monopol prenošenja znanja i integriranja vrjednota koji joj je, u drugim povijesnim trenutcima, dopuštao uvođenje u svijet s dostatnom popratnom „opremom“. Informatičko društvo stvorilo je snažne suparnike školi, a tu je i slabljenje institucije obitelji u njezinoj tradicionalnoj zadaći prenošenja temeljnih vrjednota. Znanstveni doprinos: autor daje teorijska usmjerenja iz kojih proizlazi da institucija škole ponovno treba preuzeti vodeću ulogu u oblikovanju budućih građana koji će živjeti u sve složenijem i pluralnijem društvu. Svesti stoga poslanje škole samo na stjecanje instrumentalnih znanja bio bi jedan od čimbenika koji bi pridonosili humanom osiromašenju naših društava. Škola se, dakle, ne može shvaćati kao privilegirani „akumulator“ i prenositelj informacija nego, uz druge izvore i posrednike znanja, treba biti mjesto kritičke prosudbe spoznaja i života, vrjednovanja i kritičke integracije različitih znanja, vještina, stavova i sposobnosti. Škola može i mora biti mjesto gdje se u praksi uči biti građanin, pod uvjetom da razvija sposobnosti za komunikaciju s okolinom i sposobnost za partnerstvo. Škola ima specifičnu zadaću, ponuditi mogućnost usvajanja znanja i osnovnih kulturnih jezika, stvoriti uvjete u kojima će učenici stjecati i usvajati potrebne misaone instrumente pomoću kojih će stjecati i provoditi odabir iskustava, promicati sposobnosti elaboriranja metodologija i kategorija koje će biti svojevrsni kompas u osobnim itinerarima, pogodovanje stvaranju samostalnosti (autonomije) mišljenja kod učenika, usmjeravanjem didaktike prema izgradnji znanja polazeći od konkretnih obrazovnih potreba.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija