Pregled bibliografske jedinice broj: 850501
Strategije jačanja pozitivnih kapaciteta djeteta s teškoćama u razvoju i njegove okoline
Strategije jačanja pozitivnih kapaciteta djeteta s teškoćama u razvoju i njegove okoline // Zbornik sažetaka VII. simpozija socijalnih radnika - Praksa socijalnog rada iz perspektive korisnika i stručnjaka
Zagreb: Hrvatska udruga socijalnih radnika, 2015. str. 131-132 (ostalo, domaća recenzija, sažetak)
CROSBI ID: 850501 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Strategije jačanja pozitivnih kapaciteta djeteta s teškoćama u razvoju i njegove okoline
(The strategies of improving positive capacities of children with developmental difficulties and their environment)
Autori
Vukmanović, Božica ; Mihanović, Vesna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Zbornik sažetaka VII. simpozija socijalnih radnika - Praksa socijalnog rada iz perspektive korisnika i stručnjaka
/ - Zagreb : Hrvatska udruga socijalnih radnika, 2015, 131-132
Skup
VII. simpozij socijalnih radnika - Praksa socijalnog rada iz perspektive korisnika i stručnjaka
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 14.10.2015. - 16.10.2015
Vrsta sudjelovanja
Ostalo
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
djeca s teškoćama u razvoju ; rizični životni stil ; zaštitni čimbenici ; preventivni programi
(children with developmental difficulties ; risky lifestyle ; protective factors ; prevention programs)
Sažetak
Razvoj i odgoj sretnog, odgovornog te uspješnog djeteta s teškoćama u razvoju mora biti jedan od prioritetnih ciljeva društva te temeljna zadaća obitelji, obrazovne ustanove i društvene zajednice. Roditelji djece s teškoćama u razvoju trebaju biti središnje i aktivne osobe u donošenju odluka o odgoju svoje djece. Svako roditeljstvo valja promatrati i u kontekstu dnevno promjenjivih društveno vrijednosnih zbivanja te vanjskih i unutarnjih stresova koji utječu na njegovo funkcioniranje. Stoga je nužno raditi na otpornosti obitelji osnažujući ju kroz zaštitne čimbenike kako bi se suočila sa svakojakim životnim izazovima. Uz roditeljski dom, odgojno-obrazovna ustanova je sredina koja svojim djelovanjem omogućuje optimalan razvoj djeteta jačajući pritom njegove kompetencije. Uključenost roditelja u odgoj i obrazovanje djece znatno pridonosi razvoju njihovih akademskih postignuća. Brojne situacije kojima su djeca s teškoćama u razvoju kontinuirano izložena u obitelji i izvan nje mogu ih dovesti do određenog rizičnog životnog stila. Takva ponašanja predstavljaju razvojne rizike čije izučavanje zahtijeva interdisciplinarni i longitudinalni pristup. Preveniranje ili ublažavanje uočenih nepravilnosti u procesu socijalizacije djece iziskuje profesionalnu i stalnu intervenciju usmjerenu na pronalaženje, isticanje i jačanje pozitivnih kapaciteta djeteta i okoline. Može se ostvariti provodeći preventivne programe uz aktivno sudjelovanje cjelokupne zajednice, ali samo onda ako se problemu pristupi ranije nego se on pojavi. Uspjeh će biti veći ukoliko profesionalac djeluje na više razina posjedujući kompetencije iz različitih područja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Socijalne djelatnosti