Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 850414

Pedagoške kompetencije budućih nastavnika


Ninčević, Marjan; Jurić Vukelić, Dunja; Brčić, Filip
Pedagoške kompetencije budućih nastavnika // Znanstveno-stručni skup "Obrazovanje bez alternative" s posebnim naglaskom na cjeloživotno obrazovanje "Novi pristupi sustavu cjeloživotnog obrazovanja" : zbornik radova / Nadrljanski, M. ; Nadrljanski, Đ. (ur.).
Split: WEB knjižara, 2016. str. 131-136 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 850414 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Pedagoške kompetencije budućih nastavnika
(Pedagogical competences of future teachers)

Autori
Ninčević, Marjan ; Jurić Vukelić, Dunja ; Brčić, Filip

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Znanstveno-stručni skup "Obrazovanje bez alternative" s posebnim naglaskom na cjeloživotno obrazovanje "Novi pristupi sustavu cjeloživotnog obrazovanja" : zbornik radova / Nadrljanski, M. ; Nadrljanski, Đ. - Split : WEB knjižara, 2016, 131-136

ISBN
978-953-336-330-1

Skup
Znanstveno-stručni skup "Obrazovanje bez alternative" s posebnim naglaskom na cjeloživotno obrazovanje

Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 28.04.2016

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
pedagoške kompetencije ; nastavnik
(Pedagogical competences ; teacher)

Sažetak
U ovom radu autori istražuju ulogu kompetencija nastavnika u motivaciji učenika. Kompetencija poučavanja određena je četirima aspektima: znanstvenim, psihosocijalnim, upravljačkim i psihopedagoškim. Za visoku se razinu motivacije učenika najvažnijom pokazala psihopedagoška kompetencija, usmjeravanje na realne i dostupne ciljeve, te na individualizirane sadržaje i metode rada. U obrazovanju budućih nastavnika naglasak je na socijalnim kompetencijama, osobito u odnosu na učenike, zatim na psihološkim, koje podrazumijevaju kreativnost i samoinicijativnu nadogradnju znanja, te na stručnim kompetencijama i istraživanju novih metoda rada, što je posebno važno s obzirom na brze promjene u svjetskim trendovima. Suvremeno obrazovanje mora biti neovisno, kreativno i socijalno odgovorno, što se pokazalo dugoročno korisnim za učenike. U razvoju kompetencija studenata naglasak je na pitanju što student treba i može znati, koje vještine, sposobnosti i stavove treba razvijati. Znanstveni se doprinos očituje u prikazu i interpretaciji empirijskog istraživanja koje ukazuje na povezanost razvoja kompetencija u okviru zahtjeva suvremenog obrazovnog sustava s aktivnim rješavanjem kognitivnih, emocionalnih i socijalnih zadataka. U ovom su istraživanju kompetencije studenata procijenjene vrlo dobrim ocjenama. Na temelju istraživanja koja su pokazala da je zadovoljstvo poslom pozitivno povezano s visokom učinkovitošću i uspjehom u poslu, očekivana je povezanost razloga upisa studija i samoprocjene pedagoških kompetencija kod studenata, u smjeru više razine samoprocjene kompetencija kod sudionika s intrinzičnim razlogom upisa, a niže samoprocjene kod sudionika koji su kao razlog upisa naveli iskorištenu priliku za stjecanje pedagoških kompetencija. Ovaj rad se ističe i po određenju pedagoških kompetencija koje studenti nastavničkih smjerova smatraju potrebnima i istaknutima. Istraživanje je jedno od prvih takvih usmjerenih na kompetencije studenata, sudionika koji su u trenutku ispitivanja bili upravo u početnoj fazi usvajanja i razvoja potrebnih znanja i vještina.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Ninčević, Marjan; Jurić Vukelić, Dunja; Brčić, Filip
Pedagoške kompetencije budućih nastavnika // Znanstveno-stručni skup "Obrazovanje bez alternative" s posebnim naglaskom na cjeloživotno obrazovanje "Novi pristupi sustavu cjeloživotnog obrazovanja" : zbornik radova / Nadrljanski, M. ; Nadrljanski, Đ. (ur.).
Split: WEB knjižara, 2016. str. 131-136 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Ninčević, M., Jurić Vukelić, D. & Brčić, F. (2016) Pedagoške kompetencije budućih nastavnika. U: Nadrljanski, M. & Nadrljanski, Đ. (ur.)Znanstveno-stručni skup "Obrazovanje bez alternative" s posebnim naglaskom na cjeloživotno obrazovanje "Novi pristupi sustavu cjeloživotnog obrazovanja" : zbornik radova.
@article{article, author = {Nin\v{c}evi\'{c}, Marjan and Juri\'{c} Vukeli\'{c}, Dunja and Br\v{c}i\'{c}, Filip}, year = {2016}, pages = {131-136}, keywords = {pedago\v{s}ke kompetencije, nastavnik}, isbn = {978-953-336-330-1}, title = {Pedago\v{s}ke kompetencije budu\'{c}ih nastavnika}, keyword = {pedago\v{s}ke kompetencije, nastavnik}, publisher = {WEB knji\v{z}ara}, publisherplace = {Split, Hrvatska} }
@article{article, author = {Nin\v{c}evi\'{c}, Marjan and Juri\'{c} Vukeli\'{c}, Dunja and Br\v{c}i\'{c}, Filip}, year = {2016}, pages = {131-136}, keywords = {Pedagogical competences, teacher}, isbn = {978-953-336-330-1}, title = {Pedagogical competences of future teachers}, keyword = {Pedagogical competences, teacher}, publisher = {WEB knji\v{z}ara}, publisherplace = {Split, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font