Pregled bibliografske jedinice broj: 850414
Pedagoške kompetencije budućih nastavnika
Pedagoške kompetencije budućih nastavnika // Znanstveno-stručni skup "Obrazovanje bez alternative" s posebnim naglaskom na cjeloživotno obrazovanje "Novi pristupi sustavu cjeloživotnog obrazovanja" : zbornik radova / Nadrljanski, M. ; Nadrljanski, Đ. (ur.).
Split: WEB knjižara, 2016. str. 131-136 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 850414 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pedagoške kompetencije budućih nastavnika
(Pedagogical competences of future teachers)
Autori
Ninčević, Marjan ; Jurić Vukelić, Dunja ; Brčić, Filip
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Znanstveno-stručni skup "Obrazovanje bez alternative" s posebnim naglaskom na cjeloživotno obrazovanje "Novi pristupi sustavu cjeloživotnog obrazovanja" : zbornik radova
/ Nadrljanski, M. ; Nadrljanski, Đ. - Split : WEB knjižara, 2016, 131-136
ISBN
978-953-336-330-1
Skup
Znanstveno-stručni skup "Obrazovanje bez alternative" s posebnim naglaskom na cjeloživotno obrazovanje
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 28.04.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
pedagoške kompetencije ; nastavnik
(Pedagogical competences ; teacher)
Sažetak
U ovom radu autori istražuju ulogu kompetencija nastavnika u motivaciji učenika. Kompetencija poučavanja određena je četirima aspektima: znanstvenim, psihosocijalnim, upravljačkim i psihopedagoškim. Za visoku se razinu motivacije učenika najvažnijom pokazala psihopedagoška kompetencija, usmjeravanje na realne i dostupne ciljeve, te na individualizirane sadržaje i metode rada. U obrazovanju budućih nastavnika naglasak je na socijalnim kompetencijama, osobito u odnosu na učenike, zatim na psihološkim, koje podrazumijevaju kreativnost i samoinicijativnu nadogradnju znanja, te na stručnim kompetencijama i istraživanju novih metoda rada, što je posebno važno s obzirom na brze promjene u svjetskim trendovima. Suvremeno obrazovanje mora biti neovisno, kreativno i socijalno odgovorno, što se pokazalo dugoročno korisnim za učenike. U razvoju kompetencija studenata naglasak je na pitanju što student treba i može znati, koje vještine, sposobnosti i stavove treba razvijati. Znanstveni se doprinos očituje u prikazu i interpretaciji empirijskog istraživanja koje ukazuje na povezanost razvoja kompetencija u okviru zahtjeva suvremenog obrazovnog sustava s aktivnim rješavanjem kognitivnih, emocionalnih i socijalnih zadataka. U ovom su istraživanju kompetencije studenata procijenjene vrlo dobrim ocjenama. Na temelju istraživanja koja su pokazala da je zadovoljstvo poslom pozitivno povezano s visokom učinkovitošću i uspjehom u poslu, očekivana je povezanost razloga upisa studija i samoprocjene pedagoških kompetencija kod studenata, u smjeru više razine samoprocjene kompetencija kod sudionika s intrinzičnim razlogom upisa, a niže samoprocjene kod sudionika koji su kao razlog upisa naveli iskorištenu priliku za stjecanje pedagoških kompetencija. Ovaj rad se ističe i po određenju pedagoških kompetencija koje studenti nastavničkih smjerova smatraju potrebnima i istaknutima. Istraživanje je jedno od prvih takvih usmjerenih na kompetencije studenata, sudionika koji su u trenutku ispitivanja bili upravo u početnoj fazi usvajanja i razvoja potrebnih znanja i vještina.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb