Pregled bibliografske jedinice broj: 850409
Katolički vjeronauk u školskom kurikulumu u Republici Hrvatskoj
Katolički vjeronauk u školskom kurikulumu u Republici Hrvatskoj // Kurikulumski ishodi suvremenog odgoja i obrazovanja / Lepeš, J. (ur.).
Subotica: Univerzitet u Novom Sadu, Učiteljski fakultet na mađarskom nastavnom jeziku u Subotici, 2015. str. 229-246 (ostalo, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 850409 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Katolički vjeronauk u školskom kurikulumu u Republici Hrvatskoj
(Catholic religious education in the teaching curriculum in the Republic of Croatia)
Autori
Ninčević, Marjan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Kurikulumski ishodi suvremenog odgoja i obrazovanja
/ Lepeš, J. - Subotica : Univerzitet u Novom Sadu, Učiteljski fakultet na mađarskom nastavnom jeziku u Subotici, 2015, 229-246
ISBN
978-86-87095-64-9
Skup
Međunarodna znanstvena konferencija: "Kurikulumski ishodi suvremenog odgoja i obrazovanja"
Mjesto i datum
Subotica, Srbija, 18.09.2015. - 19.09.2015
Vrsta sudjelovanja
Ostalo
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
odgoj i obrazovanje ; škola ; kurikulum ; školski vjeronauk ; katolički vjeronauk
(education ; school ; curriculum ; school religious education ; Catholic catechism)
Sažetak
Ovaj rad je rezultat autorovog znanstvenog interesa za integraciju katoličkog vjeronauka u hrvatski školski sustav. Katolički školski vjeronauk u Republici Hrvatskoj bitno je označen odgojnom dimenzijom, te je usmjeren formaciji osobnosti otvorenih vrednotama pravde, solidarnosti, mira i kvalitetnog suživota. Mjesto vjeronauka u školi jedno je od najzahtjevnijih pedagoško- didaktičkih pitanja suvremene škole. Znanstveni doprinos ovog rada je analiza sadržaja školskog vjeronauka koji pridonose stjecanju općeg znanja te odgoja za vrijednosti. O odgoju za vrijednosti u Republici Hrvatskoj s posebnom se pozornošću i intenzitetom počelo govoriti tijekom izradbe najprije Hrvatskoga nacionalnoga okvirnog standarda (HNOS-a), a kasnije i nacionalnoga kurikuluma. U tom se pravcu katolički vjeronauk po svojim ciljevima i sadržajima postavlja kao školski predmet koji ima specifično stajalište: religijsko i kršćansko-katoličko, koji razabire kulturnu stvarnost, tumači znakove, pomaže u otkrivanju i razvijanju kritičke ocjene, upućuje na poštivanje vrijednosti koje potiču čovječanstvo u najpotpunijem smislu te poziva na odbacivanje svega onoga što je nehumano i otuđujuće, kako na teritorijalnoj tako i na planetarnoj razini. Nakon teorijske analize zaključeno je da se vjeronauk u Republici Hrvatskoj, kao obvezni-izborni dio školskoga programa/kurikuluma, uglavnom uspio integrirati u školski sustav, te da sadržaji vjeronaučne nastave pridonose ostvarivanju cjelovite formacije učenika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija