Pregled bibliografske jedinice broj: 850390
Pedagoško/nastavničke kompetencije vjeroučitelja potrebne za rad u školi
Pedagoško/nastavničke kompetencije vjeroučitelja potrebne za rad u školi // Suvremeni pristup odgoju i obrazovanju darovite djece i učenika: Znanstveno-stručni skup s međunarodnim sudjelovanjem / Mendeš, B. ; Musa, M. (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, 2016. str. 255-279 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 850390 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pedagoško/nastavničke kompetencije vjeroučitelja potrebne za rad u školi
(Pedagogical/teaching competences catechists need to work at school)
Autori
Ninčević, Marjan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Suvremeni pristup odgoju i obrazovanju darovite djece i učenika: Znanstveno-stručni skup s međunarodnim sudjelovanjem
/ Mendeš, B. ; Musa, M. - Zadar : Sveučilište u Zadru, 2016, 255-279
ISBN
978-953-331-135-7
Skup
Suvremeni pristup odgoju i obrazovanju darovite djece i učenika: Znanstveno-stručni skup s međunarodnim sudjelovanjem
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 25.02.2016. - 27.02.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
pedagoško/nastavničke kompetencije vjeroučitelja ; školski vjeronauk ; metodološko-didaktičke kompetencije ; daroviti učenici
(pedagogical / teaching competence Sunday school teacher ; school catechism ; methodological and didactic competencies ; gifted students)
Sažetak
Rad je rezultat autorovog znanstvenog interesa i istraživanja kompetencijskog profila nastavnika u kurikulumu suvremene škole. Autor u radu zastupa kompetencijski profil suvremenog nastavnika te potrebu profesionalnog razvoja nastavnika. Stjecanje nastavno/pedagoške kompetencije postaje osnova i pretpostavka stručnog razvoja vjeroučitelja tijekom svih faza njegove profesionalne karijere. Znanstveni doprinos ovog rada predstavljaju dobiveni, statistički obrađeni i interpretirani rezultati. Dobiveni rezultati opisuju stanje vjeroučitelja s obzirom na kompetenciju poučavanja, socijalnu kompetenciju, kompetenciju informatičke pismenosti, kompetenciju za rad u skupini i didaktičko- metodičku kompetenciju. Postoji statistički značajna razlika u procjeni socijalne kompetencije, ispitanice se procjenjuju socijalno kompetentnijima od ispitanika. Ispitanici koji imaju više od 10 godina radnog staža procjenjuju se socijalno i didaktičko- metodički kompetentnijima u odnosu na ispitanike čiji je radni staž manji od 10 godina. Ispitanici koji rade u školi koja traje 3 godine, procjenjuju se manje kompetentnima vezano uz didaktičko-metodičke kompetencije u odnosu na ispitanike koji rade u školi koja traje 4 godine. Znanstveni doprinos ovog rada je i u teorijskom promišljanju na temelju dobivenih rezultata, pa se zaključuje da vjeroučitelji za rad s darovitim učenicima moraju imati ono što nazivamo „pedagoškim znanjem sadržaja“ a odnosi se na kompetencije i znanja koja su vjeroučitelju prijeko potrebna kako bi učenicima gradivo mogao tumačiti na najprimjereniji način. Od vjeroučitelja se očekuje da posjeduje i metodološko-didaktičke kompetencije koje odgovaraju sposobnosti korištenja disciplinarnih kompetencija. Didaktička kompetencija kojom vjeroučitelj također mora ovladati je umijeće da se nastavnom gradivu da ljudsko obličje. To je ono što stručnjaci nazivaju signifikantnom nastavom-učenjem.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija