Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 850390

Pedagoško/nastavničke kompetencije vjeroučitelja potrebne za rad u školi


Ninčević, Marjan
Pedagoško/nastavničke kompetencije vjeroučitelja potrebne za rad u školi // Suvremeni pristup odgoju i obrazovanju darovite djece i učenika: Znanstveno-stručni skup s međunarodnim sudjelovanjem / Mendeš, B. ; Musa, M. (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, 2016. str. 255-279 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 850390 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Pedagoško/nastavničke kompetencije vjeroučitelja potrebne za rad u školi
(Pedagogical/teaching competences catechists need to work at school)

Autori
Ninčević, Marjan

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Suvremeni pristup odgoju i obrazovanju darovite djece i učenika: Znanstveno-stručni skup s međunarodnim sudjelovanjem / Mendeš, B. ; Musa, M. - Zadar : Sveučilište u Zadru, 2016, 255-279

ISBN
978-953-331-135-7

Skup
Suvremeni pristup odgoju i obrazovanju darovite djece i učenika: Znanstveno-stručni skup s međunarodnim sudjelovanjem

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 25.02.2016. - 27.02.2016

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
pedagoško/nastavničke kompetencije vjeroučitelja ; školski vjeronauk ; metodološko-didaktičke kompetencije ; daroviti učenici
(pedagogical / teaching competence Sunday school teacher ; school catechism ; methodological and didactic competencies ; gifted students)

Sažetak
Rad je rezultat autorovog znanstvenog interesa i istraživanja kompetencijskog profila nastavnika u kurikulumu suvremene škole. Autor u radu zastupa kompetencijski profil suvremenog nastavnika te potrebu profesionalnog razvoja nastavnika. Stjecanje nastavno/pedagoške kompetencije postaje osnova i pretpostavka stručnog razvoja vjeroučitelja tijekom svih faza njegove profesionalne karijere. Znanstveni doprinos ovog rada predstavljaju dobiveni, statistički obrađeni i interpretirani rezultati. Dobiveni rezultati opisuju stanje vjeroučitelja s obzirom na kompetenciju poučavanja, socijalnu kompetenciju, kompetenciju informatičke pismenosti, kompetenciju za rad u skupini i didaktičko- metodičku kompetenciju. Postoji statistički značajna razlika u procjeni socijalne kompetencije, ispitanice se procjenjuju socijalno kompetentnijima od ispitanika. Ispitanici koji imaju više od 10 godina radnog staža procjenjuju se socijalno i didaktičko- metodički kompetentnijima u odnosu na ispitanike čiji je radni staž manji od 10 godina. Ispitanici koji rade u školi koja traje 3 godine, procjenjuju se manje kompetentnima vezano uz didaktičko-metodičke kompetencije u odnosu na ispitanike koji rade u školi koja traje 4 godine. Znanstveni doprinos ovog rada je i u teorijskom promišljanju na temelju dobivenih rezultata, pa se zaključuje da vjeroučitelji za rad s darovitim učenicima moraju imati ono što nazivamo „pedagoškim znanjem sadržaja“ a odnosi se na kompetencije i znanja koja su vjeroučitelju prijeko potrebna kako bi učenicima gradivo mogao tumačiti na najprimjereniji način. Od vjeroučitelja se očekuje da posjeduje i metodološko-didaktičke kompetencije koje odgovaraju sposobnosti korištenja disciplinarnih kompetencija. Didaktička kompetencija kojom vjeroučitelj također mora ovladati je umijeće da se nastavnom gradivu da ljudsko obličje. To je ono što stručnjaci nazivaju signifikantnom nastavom-učenjem.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb

Profili:

Avatar Url Marjan Ninčević (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Ninčević, Marjan
Pedagoško/nastavničke kompetencije vjeroučitelja potrebne za rad u školi // Suvremeni pristup odgoju i obrazovanju darovite djece i učenika: Znanstveno-stručni skup s međunarodnim sudjelovanjem / Mendeš, B. ; Musa, M. (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, 2016. str. 255-279 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Ninčević, M. (2016) Pedagoško/nastavničke kompetencije vjeroučitelja potrebne za rad u školi. U: Mendeš, B. & Musa, M. (ur.)Suvremeni pristup odgoju i obrazovanju darovite djece i učenika: Znanstveno-stručni skup s međunarodnim sudjelovanjem.
@article{article, author = {Nin\v{c}evi\'{c}, Marjan}, year = {2016}, pages = {255-279}, keywords = {pedago\v{s}ko/nastavni\v{c}ke kompetencije vjerou\v{c}itelja, \v{s}kolski vjeronauk, metodolo\v{s}ko-didakti\v{c}ke kompetencije, daroviti u\v{c}enici}, isbn = {978-953-331-135-7}, title = {Pedago\v{s}ko/nastavni\v{c}ke kompetencije vjerou\v{c}itelja potrebne za rad u \v{s}koli}, keyword = {pedago\v{s}ko/nastavni\v{c}ke kompetencije vjerou\v{c}itelja, \v{s}kolski vjeronauk, metodolo\v{s}ko-didakti\v{c}ke kompetencije, daroviti u\v{c}enici}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te u Zadru}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }
@article{article, author = {Nin\v{c}evi\'{c}, Marjan}, year = {2016}, pages = {255-279}, keywords = {pedagogical / teaching competence Sunday school teacher, school catechism, methodological and didactic competencies, gifted students}, isbn = {978-953-331-135-7}, title = {Pedagogical/teaching competences catechists need to work at school}, keyword = {pedagogical / teaching competence Sunday school teacher, school catechism, methodological and didactic competencies, gifted students}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te u Zadru}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font