Pregled bibliografske jedinice broj: 850329
Uloga kompetencije kreativnosti i socijalne kompetencije u nastavi vjeronauka
Uloga kompetencije kreativnosti i socijalne kompetencije u nastavi vjeronauka // Obnovljeni život, 71 (2016), 2; 247-257 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 850329 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga kompetencije kreativnosti i socijalne kompetencije u nastavi vjeronauka
(The Role of Creative Competencies and Social Competence in Teaching Catechism)
Autori
Ninčević, Marjan ; Jurić, Dunja
Izvornik
Obnovljeni život (0351-3947) 71
(2016), 2;
247-257
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
pedagoške kompetencije ; vjeronauk ; kompetencija kreativnosti ; socijalna kompetencija
(teacher competencies ; Catechism ; creative competencies ; social competence)
Sažetak
U radu se analizira pojam kompetencije u kontekstu nastavnikove uloge. Kompetencija se određuje kao profesionalna mjerodavnost visoke stručne razine, kvalitetna pedagoška izobraženost i osposobljenost koja se stječe pedagoškom izobrazbom i stalnim pedagoškim usavršavanjem. Posebno značenje pri izgradnji podržavajućeg odnosa s učenicima i profiliranju uspješnog nastavnika imaju kompetencija kreativnosti i socijalna kompetencija kao izvori motivacije, pretpostavke razvoja kreativnosti učenika i konstruktivne komunikacije između nastavnika i učenika. Znanstveni doprinos ovog rada očituje se u prikazu i interpretaciji empirijskog istraživanja. Istraživanjem pedagoške kompetencije kreativnosti i socijalne kompetencije vjeroučitelja u srednjim školama ustanovljena je značajna razlika u procjeni važnosti socijalne kompetencije između muškaraca i žena, pri čemu žene navedenu kompetenciju procjenjuju važnijom u odnosu na muškarce. Nije pronađena razlika u procjeni važnosti kompetencije kreativnosti s obzirom na spol. Doprinos ovog istraživanja očituje se u rezultatima koji upućuju na važnost stjecanja kompetencije kreativnosti i socijalne kompetencije tijekom inicijalnog i stručnog obrazovanja i usavršavanja nastavnika vjeronauka. Ovo istraživanje otvara prostor za buduća istraživanja u kojima bi bilo svrsishodno usporediti vjeroučiteljsku procjenu kompetentnosti s kompetentnošću ostalih nastavnika, istražiti mišljenje učenika i procjene pedagoških kompetencija vjeroučitelja, ispitati mišljenje roditelja o zadovoljstvu djeteta kompetencijama vjeroučitelja, te provjeriti utječe li predloženi model iz ovoga rada pozitivno na formalni uspjeh vjeroučitelja u školi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- CAB Abstracts
- CSA Sociological Abstracts database
- ERIH PLUS
- EBSCO
- Religious & Theological Abstracts