Pregled bibliografske jedinice broj: 850244
Povezanost stavova i uspjeha u učenju engleskog, njemačkog i španjolskog kao stranog jezika
Povezanost stavova i uspjeha u učenju engleskog, njemačkog i španjolskog kao stranog jezika // Metodologija i primjena lingvističkih istraživanja / Udier, Sanda Luija ; Cergol Kovačević, Kristina (ur.).
Zagreb: Srednja Europa, 2016. str. 377-395
CROSBI ID: 850244 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost stavova i uspjeha u učenju engleskog, njemačkog i španjolskog kao stranog jezika
(The relationship between learners' beliefs and success in learning English, German and Spanish as foreign language)
Autori
Falkoni-Mjehović, Daniela ; Vidak, Nives ; Didović Baranac, Sandra
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Metodologija i primjena lingvističkih istraživanja
Urednik/ci
Udier, Sanda Luija ; Cergol Kovačević, Kristina
Izdavač
Srednja Europa
Grad
Zagreb
Godina
2016
Raspon stranica
377-395
ISBN
978-953-7963-43-9
Ključne riječi
Stavovi i uvjerenja, uspjeh, engleski jezik, njemački jezik, španjolski jezik
(Attitudes and beliefs, success, English, German, Spanish)
Sažetak
Uloga i važnost afektivnih faktora u procesu učenja stranog jezika predmet su brojnih istraživanja u glotodidaktici. Među afektivnim faktorima ističe se važnost stavova koji su znatno povezani s ponašanjem i uspjehom u učenju (Dörnyei 2005). Prema Horwitzovoj (1987) neki stavovi i uvjerenja mogu biti zajednički svim učenicima i konzistentni među učenicima koji uče različite jezike. U ispitivanju stavova primjenjuje se metodologija istraživanja afektivne domene učenja jezika, a mjerni instrumenti koji se najčešće koriste su upitnici. Međutim, rijetka su komparativna istraživanja odnosa stavova i uspjeha u učenju stranog jezika. U ovom radu prikazani su rezultati istraživanja provedenog među učenicima srednje Turističke i ugostiteljske škole u Dubrovniku (N = 231). Rad je motiviran potrebom ispitivanja učeničkih uvjerenja i stavova komparativnim istraživanjem triju jezika u hrvatskom obrazovnom kontekstu. Cilj istraživanja bio je (1) dobiti uvid kakva uvjerenja i stavove imaju učenici prema procesu učenja engleskog, njemačkog i španjolskog jezika, te (2) utvrditi povezanost stavova i uspjeha u učenju tri standardna jezika u razrednom okruženju. Za ispitivanje uvjerenja i stavova korišten je upitnik BALLI - Beliefs About Language Learning Inventory (Horwitz 1987), odnosno hrvatski prijevod upitnika (Mihaljević Djigunović 1998), a kao mjera uspjeha posljednja zaključna ocjena iz pojedinog stranog jezika. U radu se polazi od pretpostavke da će viši stupanj slaganja s tvrdnjama koje odražavaju pozitivna uvjerenja i stavove biti povezan s boljim uspjehom. Obrada podataka izvršena je kvantitativnom statističkom analizom (programski paket SPSS), a rezultati istraživanja su poredbeno interpretirani. Ovo istraživanje pridonosi rasvjetljavanju odnosa između stavova i uspjeha u učenju stranog jezika, čime se produbljuju spoznaje o procesu ovladavanja stranim jezikom. Komparativna dimenzija istraživanja mogla bi pomoći u utvrđivanju konzistencije uvjerenja i stavova kod hrvatskih učenika. S praktičnog stajališta nalazi ovog istraživanja mogli bi poslužiti kao pomoć nastavnicima da steknu potpuniju sliku o učeniku kako bi djelotvornije ostvarili zajednički cilj – što bolji uspjeh u učenju stranog jezika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Dubrovniku