Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 850244

Povezanost stavova i uspjeha u učenju engleskog, njemačkog i španjolskog kao stranog jezika


Falkoni-Mjehović, Daniela; Vidak, Nives; Didović Baranac, Sandra
Povezanost stavova i uspjeha u učenju engleskog, njemačkog i španjolskog kao stranog jezika // Metodologija i primjena lingvističkih istraživanja / Udier, Sanda Luija ; Cergol Kovačević, Kristina (ur.).
Zagreb: Srednja Europa, 2016. str. 377-395


CROSBI ID: 850244 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Povezanost stavova i uspjeha u učenju engleskog, njemačkog i španjolskog kao stranog jezika
(The relationship between learners' beliefs and success in learning English, German and Spanish as foreign language)

Autori
Falkoni-Mjehović, Daniela ; Vidak, Nives ; Didović Baranac, Sandra

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Metodologija i primjena lingvističkih istraživanja

Urednik/ci
Udier, Sanda Luija ; Cergol Kovačević, Kristina

Izdavač
Srednja Europa

Grad
Zagreb

Godina
2016

Raspon stranica
377-395

ISBN
978-953-7963-43-9

Ključne riječi
Stavovi i uvjerenja, uspjeh, engleski jezik, njemački jezik, španjolski jezik
(Attitudes and beliefs, success, English, German, Spanish)

Sažetak
Uloga i važnost afektivnih faktora u procesu učenja stranog jezika predmet su brojnih istraživanja u glotodidaktici. Među afektivnim faktorima ističe se važnost stavova koji su znatno povezani s ponašanjem i uspjehom u učenju (Dörnyei 2005). Prema Horwitzovoj (1987) neki stavovi i uvjerenja mogu biti zajednički svim učenicima i konzistentni među učenicima koji uče različite jezike. U ispitivanju stavova primjenjuje se metodologija istraživanja afektivne domene učenja jezika, a mjerni instrumenti koji se najčešće koriste su upitnici. Međutim, rijetka su komparativna istraživanja odnosa stavova i uspjeha u učenju stranog jezika. U ovom radu prikazani su rezultati istraživanja provedenog među učenicima srednje Turističke i ugostiteljske škole u Dubrovniku (N = 231). Rad je motiviran potrebom ispitivanja učeničkih uvjerenja i stavova komparativnim istraživanjem triju jezika u hrvatskom obrazovnom kontekstu. Cilj istraživanja bio je (1) dobiti uvid kakva uvjerenja i stavove imaju učenici prema procesu učenja engleskog, njemačkog i španjolskog jezika, te (2) utvrditi povezanost stavova i uspjeha u učenju tri standardna jezika u razrednom okruženju. Za ispitivanje uvjerenja i stavova korišten je upitnik BALLI - Beliefs About Language Learning Inventory (Horwitz 1987), odnosno hrvatski prijevod upitnika (Mihaljević Djigunović 1998), a kao mjera uspjeha posljednja zaključna ocjena iz pojedinog stranog jezika. U radu se polazi od pretpostavke da će viši stupanj slaganja s tvrdnjama koje odražavaju pozitivna uvjerenja i stavove biti povezan s boljim uspjehom. Obrada podataka izvršena je kvantitativnom statističkom analizom (programski paket SPSS), a rezultati istraživanja su poredbeno interpretirani. Ovo istraživanje pridonosi rasvjetljavanju odnosa između stavova i uspjeha u učenju stranog jezika, čime se produbljuju spoznaje o procesu ovladavanja stranim jezikom. Komparativna dimenzija istraživanja mogla bi pomoći u utvrđivanju konzistencije uvjerenja i stavova kod hrvatskih učenika. S praktičnog stajališta nalazi ovog istraživanja mogli bi poslužiti kao pomoć nastavnicima da steknu potpuniju sliku o učeniku kako bi djelotvornije ostvarili zajednički cilj – što bolji uspjeh u učenju stranog jezika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Dubrovniku


Citiraj ovu publikaciju:

Falkoni-Mjehović, Daniela; Vidak, Nives; Didović Baranac, Sandra
Povezanost stavova i uspjeha u učenju engleskog, njemačkog i španjolskog kao stranog jezika // Metodologija i primjena lingvističkih istraživanja / Udier, Sanda Luija ; Cergol Kovačević, Kristina (ur.).
Zagreb: Srednja Europa, 2016. str. 377-395
Falkoni-Mjehović, D., Vidak, N. & Didović Baranac, S. (2016) Povezanost stavova i uspjeha u učenju engleskog, njemačkog i španjolskog kao stranog jezika. U: Udier, S. & Cergol Kovačević, K. (ur.) Metodologija i primjena lingvističkih istraživanja. Zagreb, Srednja Europa, str. 377-395.
@inbook{inbook, author = {Falkoni-Mjehovi\'{c}, Daniela and Vidak, Nives and Didovi\'{c} Baranac, Sandra}, year = {2016}, pages = {377-395}, keywords = {Stavovi i uvjerenja, uspjeh, engleski jezik, njema\v{c}ki jezik, \v{s}panjolski jezik}, isbn = {978-953-7963-43-9}, title = {Povezanost stavova i uspjeha u u\v{c}enju engleskog, njema\v{c}kog i \v{s}panjolskog kao stranog jezika}, keyword = {Stavovi i uvjerenja, uspjeh, engleski jezik, njema\v{c}ki jezik, \v{s}panjolski jezik}, publisher = {Srednja Europa}, publisherplace = {Zagreb} }
@inbook{inbook, author = {Falkoni-Mjehovi\'{c}, Daniela and Vidak, Nives and Didovi\'{c} Baranac, Sandra}, year = {2016}, pages = {377-395}, keywords = {Attitudes and beliefs, success, English, German, Spanish}, isbn = {978-953-7963-43-9}, title = {The relationship between learners' beliefs and success in learning English, German and Spanish as foreign language}, keyword = {Attitudes and beliefs, success, English, German, Spanish}, publisher = {Srednja Europa}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font