Pregled bibliografske jedinice broj: 850185
Odrednice interesa studenata za društveno korisno učenje
Odrednice interesa studenata za društveno korisno učenje // International Conference EDUvision 2016 "Modern Approaches to Teaching the Coming Generations" / Orel, Mojca (ur.).
Ljubljana: EDUvision, 2016. str. 1105-1117
CROSBI ID: 850185 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odrednice interesa studenata za društveno korisno
učenje
(Determinants of students' interest in service
learning)
Autori
Modić Stanke, Koraljka ; Putarek, Vanja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
International Conference EDUvision 2016 "Modern Approaches to Teaching the Coming Generations"
Urednik/ci
Orel, Mojca
Izdavač
EDUvision
Grad
Ljubljana
Godina
2016
Raspon stranica
1105-1117
ISBN
978-961-93662-8-8
Ključne riječi
civilna odgovornost, društveno korisno učenje, iskustvo, samoefikasnost, studenti
(civic responsibility, service learning, experience, self-efficacy, students)
Sažetak
Društveno korisno učenje (DKU) je nastavna metoda koja studentima omogućuje da primjenjuju znanja i vještine stečene kroz studij te obogaćuju proces usvajanja znanja radeći u timu na razvoju projekta kojim se rješava neki konkretan društveni problem. Kao takvo, društveno korisno učenje blisko je trendovima suvremenog obrazovanja koji ističu važnost kritičkog mišljenja i praktičnog iskustva u obrazovanju. S obzirom na veliki potencijal društveno korisnog učenja, važno je provesti istraživanja kojima će se ispitati različite odrednice i aspekti društveno korisnog učenja. Stoga je cilj ovog istraživanja bio provjeriti postoji li među studentima interes za društveno korisno učenje i postoje li razlike u tom interesu s obzirom na sociodemografske varijable, poznatost i iskustvo u društveno korisnom učenju te psihološke varijable. Istraživanje je provedeno na studentima Sveučilišta u Zagrebu (N = 252) on-line upitnikom koji se sastojao od sociodemografskih pitanja i pitanja vezanih uz društveno korisno učenje, Upitnika civilne odgovornosti i Skale opće samoefikasnosti. Dobiveno je da većina studenata ima interes za upis kolegija s komponentom DKU. Nadalje, studenti koji su prethodno čuli za ovu nastavnu metodu te oni koji imaju iskustvo volontiranja više su zainteresirani za upis izbornog kolegija s komponentom DKU. Konačno, studenti koji imaju veću specifičnu samoefikasnost vezanu uz DKU i veću civilnu odgovornost imaju i veći interes za upis izbornog kolegija s komponentom DKU. S obzirom na postojeći deficit ponude ovakvih kolegija u Republici Hrvatskoj, ovi rezultati sugeriraju potrebu povećanja ponude kako izbornih tako i obaveznih kolegija s uključenom DKU komponentom u svrhu povećanja izlaznih kompetencija studenata za tržište rada.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb