Pregled bibliografske jedinice broj: 850107
Verbotonalnom metodom kroz crtež i komunikaciju do kreativnosti
Verbotonalnom metodom kroz crtež i komunikaciju do kreativnosti // Knjiga sažetaka 5. kongresa hrvatskih logopeda s međunarodnim sudjelovanjem Multidisciplinarnost u području logopedske znanosti i prakse / Cepanec, Maja (ur.).
Zagreb: Hrvatsko logopedsko društvo, 2015. str. 144-145 (poster, domaća recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 850107 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Verbotonalnom metodom kroz crtež i komunikaciju do kreativnosti
(Verbotonal method - through drawing and communication to creativity)
Autori
Dulčić, Adinda ; Mihanović, Vesna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Knjiga sažetaka 5. kongresa hrvatskih logopeda s međunarodnim sudjelovanjem Multidisciplinarnost u području logopedske znanosti i prakse
/ Cepanec, Maja - Zagreb : Hrvatsko logopedsko društvo, 2015, 144-145
ISBN
978-953-55555-1-3
Skup
5. kongres hrvatskih logopeda s međunarodnim sudjelovanjem Multidisciplinarnost u području logopedske znanosti i prakse
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 24.09.2015. - 26.09.2015
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
crtež ; komunikacija ; kreativnost ; verbotonalna metoda
(drawing ; communication ; creativity ; verbotonal method)
Sažetak
Ovaj rad fokusiran je ne samo na dječji crtež kao dijagnostičko i terapijsko sredstvo, već i sredstvo kojim se ostvaruje komunikacija i umjetnički izričaj u skladu s uzrastom, mogućnostima, raspoloženjima, motiviranosti i željama djece. Verbotonalna metoda koja se primjenjuje u okviru integralne rehabilitacije djece sa slušnim i jezično-govornim teškoćama koristi se specifičnim vježbama i tehnikama, potičući dijete na komunikaciju s okolinom putem govora. Osim što se radi na razvoju govorno-komunikacijskih mogućnosti, djecu se istovremeno uvodi u svijet umjetničkog stvaranja intenzitetom koji ovisi o vrsti i stupnju teškoće, individualnim potrebama i željama. Kod svakog postupka vodi se računa o okolini, afektivnosti, spontanosti situacije, odnosno o utjecaju svega što potiče kreativnost djeteta kao njegova osobnog izričaja i pokretača razvoja. Stoga kažemo da je kreativnost značajna ponajprije u području integralne rehabilitacije koja koristi verbotonalnu metodu u okviru koje ostvaruje zavidne rezultate. Značajnu ulogu u likovnom izražavanju djeteta imaju njegova ruka i oko čije aktivnosti pridonose mentalnom i govornom razvoju djeteta. Ako pokretima ruke, koja posjeduje sve ono što ima i govor (ritam, napetost, jačinu, pauzu, tempo), pridodamo boje, dolazimo do likovnog umjetničkog izraza. Za kreativnost nije dovoljno imati potencijal, već ju treba razvijati i uvježbavati, i to u okolini koja potiče na razmišljanje i maštu, čime se obogaćuje i komunikacija. Na taj se način kod djeteta razvija, između ostalog, samopoštovanje, motivacija, upornost i dr. Upravo stoga u tom smjeru i treba razvijati kreativnost.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita