Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 850099

Struktura i prediktori samoprocjene kreativnosti kod srednjoškolaca


Ljubotina, Damir; Juničić, Nataša; Vlahović-Štetić Vesna
Struktura i prediktori samoprocjene kreativnosti kod srednjoškolaca // Psihologijske teme, 24 (2015), 3; 369-399 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 850099 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Struktura i prediktori samoprocjene kreativnosti kod srednjoškolaca
(Structure and Predictors of the High School Students' Self-Assessment of Creativity)

Autori
Ljubotina, Damir ; Juničić, Nataša ; Vlahović-Štetić Vesna

Izvornik
Psihologijske teme (1332-0742) 24 (2015), 3; 369-399

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
kreativnost ; samoprocjena ; divergentno mišljenje ; ličnost ; akademski uspjeh
(creativity ; self-assessment ; divergent thinking ; personality ; academic success)

Sažetak
U ovom je istraživanju ispitana struktura samoprocjena kreativnosti i kreativnog ponašanja te njihova povezanost s kognitivnim, konativnim i okolinskim faktorima. Pored toga, ispitana je i povezanost navedenih varijabli s općim školskim uspjehom. Na uzorku od 255 srednjoškolaca primijenjeni su Upitnik samoprocjene kreativnog ponašanja, Upitnik samoprocjene kreativnosti, Baterija testova divergentnog mišljenja, Upitnik otvorenosti k iskustvima te procjene poticaja kreativnog ponašanja od strane nastavnika i šire okoline. Analiza Upitnika kreativnog ponašanja upućuje na četiri relativno neovisne domene kreativnog ponašanja, dok se Upitnikom kreativnog ponašanja ispituje faktor opće samoprocjene kreativnosti. Rezultati sugeriraju da se na osnovi korištenih prediktora može objasniti između 8 i 45.8% varijance u korištenim mjerama samoprocjene. Školski je uspjeh nisko povezan i to jedino s uratkom u testovima divergentnog mišljenja, dok nije pronađena korelacija s mjerama kreativnosti, otvorenosti k iskustvu ili poticajima za kreativno ponašanje. Približno 45% učenika navodi da njihovi nastavnici nikada ili vrlo rijetko nagrađuju ili potiču njihovo kreativno ponašanje, dok redovito ili vrlo često poticanje kreativnog ponašanja od strane nastavnika navodi 11% učenika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Hrčak Hrčak

Citiraj ovu publikaciju:

Ljubotina, Damir; Juničić, Nataša; Vlahović-Štetić Vesna
Struktura i prediktori samoprocjene kreativnosti kod srednjoškolaca // Psihologijske teme, 24 (2015), 3; 369-399 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Ljubotina, D., Juničić, N. & Vlahović-Štetić Vesna (2015) Struktura i prediktori samoprocjene kreativnosti kod srednjoškolaca. Psihologijske teme, 24 (3), 369-399.
@article{article, author = {Ljubotina, Damir and Juni\v{c}i\'{c}, Nata\v{s}a}, year = {2015}, pages = {369-399}, keywords = {kreativnost, samoprocjena, divergentno mi\v{s}ljenje, li\v{c}nost, akademski uspjeh}, journal = {Psihologijske teme}, volume = {24}, number = {3}, issn = {1332-0742}, title = {Struktura i prediktori samoprocjene kreativnosti kod srednjo\v{s}kolaca}, keyword = {kreativnost, samoprocjena, divergentno mi\v{s}ljenje, li\v{c}nost, akademski uspjeh} }
@article{article, author = {Ljubotina, Damir and Juni\v{c}i\'{c}, Nata\v{s}a}, year = {2015}, pages = {369-399}, keywords = {creativity, self-assessment, divergent thinking, personality, academic success}, journal = {Psihologijske teme}, volume = {24}, number = {3}, issn = {1332-0742}, title = {Structure and Predictors of the High School Students' Self-Assessment of Creativity}, keyword = {creativity, self-assessment, divergent thinking, personality, academic success} }

Časopis indeksira:


  • Scopus


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • PsychINFO
  • EBSCO
  • Scopus
  • DOAJ
  • ProQuest





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font