Pregled bibliografske jedinice broj: 850030
PREDŠKOLSKI ODGOJ 2050. GODINE – ANALIZA MOGUĆIH SCENARIJA
PREDŠKOLSKI ODGOJ 2050. GODINE – ANALIZA MOGUĆIH SCENARIJA, 2016., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 850030 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
PREDŠKOLSKI ODGOJ 2050. GODINE – ANALIZA MOGUĆIH SCENARIJA
(Preschool education 2050. - Analysis of possible scenarios)
Autori
Babić, Tihana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
15.12
Godina
2016
Stranica
75
Mentor
Zovko, Vatroslav
Ključne riječi
futurologija; futurološka istražvanja; predviđanje; scenariji budućnosti; obrazovanje
(futurology; future studies; foresight; future scenarios; education)
Sažetak
Temeljna ideja nastanka ovog rada jest da je budućnost svijeta i svih stanovnika, uvjetovana koracima, planovima i akcijama koje poduzimamo danas, u sadašnjosti. Svrha ovog rada je prikazati i sažeto objasniti pojmove futurologije, futuroloških scenarija te analiza dijela opusa istih. Cilj je približiti ideju o promjenama i trendovima koji su prisutni u današnje vrijeme, ali i mogućih trendova budućnosti kako bi ih odgojno-obrazovni djelatnici mogli spoznati i uskladiti svoje praktično djelovanje. U prvom poglavlju prikazani su opći pojmovi koji određuju futurologiju i njenu povijest. Nadalje, prikazani su osnovni pristupi istraživanja futurologije kao i institucije koje omogućavaju futurološko obrazovanje te državne institucije s odjelima futrologije. Navedene su neke od futuroloških studija i opisani su ukratko temeljni dokumenti kojima futurologija utječe na svijet. Opisano je pet scenarija budućnosti koje je 2012. godine objavila najveća njemačka poštanska i prijevoznička kompanija Deutsche Post u suradnji s mnogim međunarodnim organizacijama i stručnjacima iscrpnom analizom više od petnaest milijuna dokumenata (projekcija budućnosti). Kroz drugo poglavlje proteže se tema obrazovanja. Prikazana je kratka povijest obrazovanja te sadašnji trendovi. U nastavku slijedi prikaz odnosa futurologije i obrazovanja. Nadalje, prikazana su četiri moguća scenarija budućnosti obrazovanja čiju vjerojatnost osiguravaju postojeći trendovi u obrazovanju. U zadnjem poglavlju, temeljem prethodno navedenih i proučenih podataka napravljen je prikaz pet scenarija moguće budućnosti i statusa obrazovanja prema scenarijima Deutsche Posta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija, Sociologija, Pedagogija