Pregled bibliografske jedinice broj: 849966
Studentska samoprocjena vlastitih pedagoških kompetencija i očekivane poteškoće u budućem radu
Studentska samoprocjena vlastitih pedagoških kompetencija i očekivane poteškoće u budućem radu // Zbornik znanstvenih radova s Međunarodne znanstvene konferencije Globalne i lokalne perspektive pedagogije = International Scientific Conference "Global and Local Perspectives of Pedagogy" : conference proceedings book / Jukić, Renata ; Bogatić, K. ; Gazibara, S. ; Pejaković, S. ; Simel, S. ; Nagy Varga, A. (ur.).
Osijek, 2016. str. 190-196 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 849966 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Studentska samoprocjena vlastitih pedagoških kompetencija i očekivane poteškoće u budućem radu
(Student Self-evaluation of Pedagogical Competences and Expected Difficulties in Future Work)
Autori
Ninčević, Marjan ; Jurić Vukelić, Dunja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik znanstvenih radova s Međunarodne znanstvene konferencije Globalne i lokalne perspektive pedagogije = International Scientific Conference "Global and Local Perspectives of Pedagogy" : conference proceedings book
/ Jukić, Renata ; Bogatić, K. ; Gazibara, S. ; Pejaković, S. ; Simel, S. ; Nagy Varga, A. - Osijek, 2016, 190-196
ISBN
978-953-314-091-9
Skup
Međunarodna znanstvena konferencija Globalne i lokalne perspektive pedagogije
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 27.10.2016. - 28.10.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
pedagoške kompetencije ; pedagoško-psihološko-didaktičko-metodičko obrazovanje
(pedagogical competences ; pedagogical-psychological-didactic and methodical education of teachers)
Sažetak
Rad je rezultat interesa autora za stvaranje i razvoj kvalitetnog visokog obrazovanja, koje bi učinkovito odgovorilo na nove potrebe i interese pojedinca, ali i društva u cjelini. Suvremeni obrazovni sustav zahtijeva kontinuirani razvoj nastavničkih kompetencija, ističući pritom ulogu komunikativnosti, informatičke pismenosti, samoprocjene kreativnosti i socijalne kompetencije, čega bi budući nastavnici već tijekom studija trebali biti svjesni, jer su pedagoške kompetencije, uz stručno usavršavanje i svijest o dogovornosti uloge nastavnika, jedan od temeljnih preduvjeta kvalitetnog obrazovanja kojemu je cilj učinkovito odgovoriti na nove potrebe i interese pojedinca i društva u cjelini. Znanstveni se doprinos očituje u prikazu i interpretaciji empirijskog istraživanja provedenog među studentima nastavničkih smjerova sa četiri sastavnice Sveučilišta u Zagrebu. Pored intrinzično motiviranih, studenti su u ovom istraživanju naveli i pragmatične razloge za upis nastavničkog smjera studija. Istraživanje doprinosi postojećim spoznajama u ovome području rezultatima koji ukazuju na informatičku pismenost i kreativnost kao najrazvijenije kompetencije budućih nastavnika, dok je socijalna kompetencija procijenjena područjem s najviše prostora za poboljšanje. Teškoće u budućem radu u obrazovnom sustavu anticipirane su u području održavanja discipline, poticanja želje za učenjem i komunikacije s roditeljima. Rezultati ovoga istraživanja impliciraju potrebu rada na razvoju pedagoških kompetencija studenata te implementaciju takvih sadržaja u postojeće studije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb