Pregled bibliografske jedinice broj: 849900
Neke odrednice ranokršćanskoga odgoja i obrazovanja
Neke odrednice ranokršćanskoga odgoja i obrazovanja // Bogoslovska smotra, 87 (2017), 4; 839-862 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 849900 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Neke odrednice ranokršćanskoga odgoja i obrazovanja
(Some Determinants of antique and erarly Christian Education)
Autori
Pranjić, Marko
Izvornik
Bogoslovska smotra (0352-3101) 87
(2017), 4;
839-862
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
Antički grčko-rimski i ranokršćanski odgoj i obrazovanje ; Auzonije ; Julijan ; Bazilije ; Augustin ; papa Grgur Veliki.
(Antique Greek-Roman and early Christian education ; Ausonius ; Julianus ; Basilus ; Augustine ; pope Gregory the Great)
Sažetak
Ranokršćanski odgoj i obrazovanje još uvijek nisu postali predmetom zanimanja među hrvatskim pedagozima pa bi ovaj prilog htio biti poticajem da se ne zanemaruje i ne zaobilazi nešto što je dio europskog civilizacijskog kruga koji svoje korijene vuče kako iz antičkog grčkog-rimskog tako i ranokršćanskog promišljanja odgoja i obrazovanja što će se potom reflektirati na pojedine jezičnim idiomom objedinjene odgojno-obrazovne sadrža-je unutar pojedinih pratećih kultura. Budući da je područje istraživanja vrlo široko i zapravo neprimjereno za jedan časopisni prilog, nastojalo ga se reducirati sažimanjem u uvodu središnje antičke odgojno-obrazovne ideje i prakse spomenuvši pritom i glavne „udžbenike“ da bi se potom prešlo na znakoviti primjer oličenja toga djelovanja kroz Auzonijev primjer, a onda i prvo negodovanje s obzirom na kršćansko držanje naspram nasli-jeđenog navodeći Julijanov edikt koji je bilo povodom prijetnje ali i stvaranja vlastitih kršćanskih odgojno-obrazovnih sadržaja kao i na njima zasnovane odgojno-obrazovne prakse elaborirajući pojedinačne ideje iz djela sv. Bazilija, sv. Augustina kao i pape Grgura Velikoga što je omogućilo iščitavanje kontinuiteta ali i di-skontinuiteta vezano za ovu toliko znakovitu društvenu i kulturnu djelatnost unutar pojedinih povijesnih raz-doblja kao i svakog pojedinačnog naroda. Autor se pritom koristio metodičkim postupkom detektiranja klju-čnih ideja u reprezentativnim izvorima, a onda i kompariranja naslijeđenoga s onim novonastalim ukazujući na specifičnosti jednoga i drugoga kao i pomake koji su se pritom događali.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Teologija, Povijest
POVEZANOST RADA
Projekti:
226-2261681-0827 - Interkulturalna ishodišta pedagoške misli i odgojnog djelovanja u Hrvata (Pranjić, Marko, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb
Profili:
Marko Pranjić
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Religious and Theological Abstracts
- EBSCO
- ERIH PLUS
- IBZ Online