Pregled bibliografske jedinice broj: 849622
Utjecaj mentoriranja na profesionalni i osobni razvoj medicinskih sestara
Utjecaj mentoriranja na profesionalni i osobni razvoj medicinskih sestara, 2012., diplomski rad, diplomski, Medicinski fakultet Osijek, diplomski studij Sestrinstvo, Osijek
CROSBI ID: 849622 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj mentoriranja na profesionalni i osobni razvoj medicinskih sestara
(The influence of mentorship to professional and personal development of nurses)
Autori
Piškorjanac, Silvija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Medicinski fakultet Osijek, diplomski studij Sestrinstvo
Mjesto
Osijek
Datum
21.12
Godina
2012
Stranica
48
Mentor
Prlić, Nada
Ključne riječi
utjecaj; mentoriranje; profesionalni razvoj; osobni razvoj; medicinska sestra - mentor
(influence; mentorship; professional development; personal development; nurse-mentor)
Sažetak
Cilj je rada ispitati koliki je utjecaj mentoriranja na profesionalni i osobni razvoj medicinskih sestara – mentora. Ispitanici i metode Istraživanje je provedeno prospektivno, tijekom lipnja, srpnja i kolovoza 2012. godine u KBC Osijek, na klinikama i odjelima nastavnim bazama Medicinskog fakulteta u Osijeku. Ispitanici su prvostupnici sestrinstva, vanjski suradnici, mentori kliničkih vježbi pri dodiplomskom studiju Sestrinstva Medicinskoga fakulteta u Osijeku. Kriterij za uključivanje bio je: aktivni mentori tijekom akademske godine 2011./2012. Instrument istraživanja bio je anketni upitnik koji se sastoji od sedam pitanja o općim obilježjima ispitanika (spol, dob, radni odnos, godine radnog staža u struci, razina obrazovanja, dodatno obrazovanje, poslovi koje obavljaju). Drugi je dio upitnika činio strukturirani instrument od 57 pitanja podijeljenih u četiri kategorije koji je oblikovan prema „Mentorship evaluation form“ (School of Medicine, University of Virginia) i „Mentor evaluation form“ (Connecticut Mentoring Partnership, Bussines Guide To Youth Mentoring, autori: Diane Hale, Susan Patrick i dr. Susan Weinbergeron). Pet je pitanja preuzeto i iz upitnika koji je upotrijebljen u istraživanju “Mentoring in nursing education: Perceived characteristics of mentors and the consequences of mentorship“ Sabine Huybrecht ; Department of Healthcare Sciences, Artresis University College Antwerp, Belgium. Rezultati Mentori s duljinom trajanja mentorstva od 5 do 7 godina najznačajnijim pokazateljem osobnoga razvoja smatraju razvijanje vještina (p=0, 022), dok su ocjene prema drugim pitanjima bez značajne razlike. Mentori s duljinom radnog staža od 21 do 30 godina smatraju kako im mentoriranje najviše otežavaju osobni čimbenici (p=0, 028), mentori s najmanje staža (do 20 godina) smatraju da su to profesionalni čimbenici (p=0, 002), a mentori s radnim stažem duljim od 40 godina smatraju nevažnim utjecaj otežavajućih čimbenika na osobni i profesionalni razvoj (p=0, 002). Zaključak.Mentoriranje ima veliki utjecaj na profesionalni i osobni razvoj medicinskih sestara – mentora.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti