Pregled bibliografske jedinice broj: 849609
Utjecaj stresa na formalno obrazovanje medicinskih sestara uz rad
Utjecaj stresa na formalno obrazovanje medicinskih sestara uz rad, 2012., diplomski rad, diplomski, Medicinski fakultet Osijek, diplomski studij Sestrinstvo, Osijek
CROSBI ID: 849609 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj stresa na formalno obrazovanje medicinskih sestara uz rad
(The influence on stress in nurses who work while undergoing a formal education)
Autori
Pekić, Vlasta
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Medicinski fakultet Osijek, diplomski studij Sestrinstvo
Mjesto
Osijek
Datum
14.11
Godina
2012
Stranica
72
Mentor
Prlić, Nada
Ključne riječi
stres; formalno obrazovanje; medicinska sestra; rad
(stress; formal education; nurse; work)
Sažetak
Cilj: Cilj istraživanja je ispitati prisutnost stresora, njihovu jačinu i utjecaj na stres kod medicinskih sestara tijekom formalnog obrazovanja uz rad. Ispitanici i metode: Ispitanici su studenti diplomskog studija sestrinstva (67) koji su ujedno i medicinske sestre iz rada. Podatci su prikupljeni primjenom upitnika. Rezultati: U rezultatima unutar dobnih skupina postoji razlika u jačini stresa u procesu programa (p=0, 038), prijepodnevnim predavanjima (p=0, 036) i pisanim zadacima (p=0, 033). Prema bračnom statusu postoji razlika u skupini osobnih problema (p=0, 003). Ispitanici s odmakom od preddiplomskog studija 6-15 godina niže procjenjuju razinu stresora (M 3, 1). Nema značajne razlike u intenzitetu stresora u odnosu na godinu studiranja, osim po pitanju osobnog standarda (p=0, 023). Postoji razlika u jačini stresa u odnosu na funkciju koju obavljaju medicinske sestre u održavanja ravnoteže između obiteljskih i studijskih obveza (p=0, 039) i ispunjavanju kućnih obveza (p=0, 044). Nema značajne razlike u intenzitetu stresora u odnosu na radni staž osim po pitanju ispunjavanja kriterija vezanih uz pisane zadatke (p=0, 008). Visokim stresom su procijenjeni stresori vezani uz obvezne sate na predavanju 25 (37, 3%), očekivanja povezana uz završni ispit 34 (50, 7%), pripremu zadaće 29 (43, 2%) ispitanika. Izrazito stresnim procijenjeno je izostajanje s posla 26 (38, 8%), plaćanje studija 28 (41, 8%), prisutnost kontinuirano više od dva tjedna na predavanjima 35 (52, 2%), pokušaj održavanja ravnoteže između poslovnih i studijskih obveza 26 (38, 8%), pokušaj održavanja ravnoteže između obiteljskih i studijskih obveza 29 (43, 3%), predavanja u prijepodnevnim satima 30 (44, 8%), završetak predavanja poslije 19 sati 30 (44, 8%), ispunjavanje obiteljskih obveza 27 (40, 3%), osjećaj da kao majka/otac nije ispunio/a svoje obveze 27 (40, 3%), da kao suprug/supruga nije ispunila/o svoje obveze 24 (35, 8%) i osjećaj da su svojim obvezama opteretili obitelj u 29 (43, 3%) ispitanika. Zaključak: Tijekom formalnog obrazovanja medicinskih sestara uz rad stresori vezani uz provjeru znanja izazivaju srednju, stresori vezani uz strukturu i proces srednje do visoku i stresori vezani uz osobne probleme visoku razinu stresa.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Medicinski fakultet, Osijek