Pregled bibliografske jedinice broj: 849601
Poznavanje teorija zdravstvene njege i stavovi studenata sestrinstva i mentora o primjeni teorija u praksi
Poznavanje teorija zdravstvene njege i stavovi studenata sestrinstva i mentora o primjeni teorija u praksi, 2012., diplomski rad, diplomski, Medicinski fakultet Osijek, diplomski studij Sestrinstvo, Osijek
CROSBI ID: 849601 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Poznavanje teorija zdravstvene njege i stavovi
studenata sestrinstva i mentora o primjeni
teorija u praksi
(Knowledge of the students studying nursing and
their mentors about nursing theories and their
attitudes of applying theories in nursing
practice)
Autori
Matijašić - Bodalec, Dubravka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Medicinski fakultet Osijek, diplomski studij Sestrinstvo
Mjesto
Osijek
Datum
10.09
Godina
2012
Stranica
54
Mentor
Prlić, Nada
Ključne riječi
sestrinske teorije ; studenti ; mentori.
(nursing theories ; students ; mentors)
Sažetak
Cilj istraživanja: Ispitati znanja studenata studija sestrinstva i mentora o sestrinskim teorijama, te njihove stavove o mogućnosti primjene teorija u sestrinskoj praksi. Ispitanici i metode: Ispitanici su bili studenti treće godine studija sestrinstva u Osijeku i Zadru, te njihovi mentori KBC Osijek i OB Zadar. Korišten je anketni upitnik konstruiran za potrebe ovoga istraživanja., Rezultati: Studenti poznaju veći broj sestrinskih teorija (97, 1% poznaje 5 i više), u odnosu na mentore 62, 3%, ali nema razlike u poznavanju predloženih teoretičara (p<0, 001). Postoji značajna razlika između studenata i mentora o dostatnosti nastavnih sadržaja o sestrinskim teorijama na preddiplomskom studiju (p=0, 003). Te kako je znanje o sestrinskim teorijama potrebno nadopunjavati tijekom profesionalne karijere (p<0, 001). Postoji značajna razlika u između studenta i mentora u odgovorima na pitanje jesu li sestrinske teorije primjenjive u praksi (p<0, 001). Da se sestrinske teorije uglavnom primjenjuju u sestrinskoj praksi u RH stava je 27, 4% mentora i 8, 7% studenata. Mentori, njih 58, 1% drže kako su sestrinske teorije važne za unaprjeđenje kvalitete skrbi bolesnika i 20, 6% studenata. Najveći broj studenata nije siguran (42, 6%) ograničavaju li sestrinske teorije sestrinsku skrb i mentori njih 37, 1% uopće se ne slaže s tom tvrdnjom (p<0, 001). Da su sestrinske teorije važne za napredak sestrinstva djelomično ili u potpunosti se slaže 52, 4% studenata i 85, 4% mentora (p<0, 001). Zaključak: Ne postoji razlika u količini znanja o sestrinskim teorijama između studenata i mentora. Postoji razlika u stavovima između studenata i mentora o korisnosti primjene sestrinskih teorija u praksi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti