Pregled bibliografske jedinice broj: 849546
Povezanost potpore i kontrole roditelja i nastavnika, školskog uspjeha i zadovoljstva učenika
Povezanost potpore i kontrole roditelja i nastavnika, školskog uspjeha i zadovoljstva učenika // Suvremena psihologija, 19 (2016), 1; 23-36 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 849546 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost potpore i kontrole roditelja i nastavnika, školskog uspjeha i zadovoljstva učenika
(The relationship of teacher and parental support and monitoring, school achievement and student satisfaction)
Autori
Mršić, Ivona ; Brajša-Žganec, Andreja
Izvornik
Suvremena psihologija (1331-9264) 19
(2016), 1;
23-36
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
potpora i kontrola nastavnika i roditelja; školski uspjeh; zadovoljstvo učenika
(parental and teacher support and monitoring; school achievement; student satisfaction)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati povezanost učeničkih procjena potpore i kontrole nastavnika i roditelja, školskog uspjeha, zadovoljstva sobom kao učenikom i ispitne anksioznosti te razlike u navedenim varijablama s obzirom na spol. Ispitivanje je provedeno na 204 učenika prvih razreda triju gimnazijskih škola (141 učenice i 61 učenik). Korišteni mjerni instrumenti su: Ljestvica potpore i kontrole nastavnika konstruirana za potrebe ovog istraživanja, zatim Ljestvica potpore i kontrole roditelja (Regner, Loose i Dumas, 2009), Podljestvica ispitne anksioznosti (Vulić-Prtorić i Sorić, 2002), mjere školskog uspjeha i zadovoljstva sobom kao učenikom. Utvrđeno je kako učenice, u odnosu na učenike, imaju veću razinu ispitne anksioznosti, zadovoljnije su sobom kao učenikom, procjenjuju da dobivaju veću potporu od roditelja, te da ih nastavnici više kontroliraju. Učenici koji procjenjuju nižu razinu ispitne anksioznosti i veću potporu nastavnika i roditelja postižu bolji školski uspjeh. Potpora nastavnika jedini je značajan prediktor opće prosječne ocjene i zadovoljstva, uz kontrolu spola i ispitne anksioznosti. Potpora i kontrola roditelja, kao i kontrola nastavnika nisu se pokazale značajnim prediktorima školskog uspjeha i zadovoljstva učenika. Istraživanje ističe važnost socijalno-emocionalnih odnosa roditelja i nastavnika s učenicima, s ciljem osiguravanja odgojno-obrazovnih ishoda.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb
Profili:
Andreja Brajša-Žganec
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- PsychINFO