Pregled bibliografske jedinice broj: 849512
Socijalno-kognitivni pristup samoreguliranom učenju inoga jezika
Socijalno-kognitivni pristup samoreguliranom učenju inoga jezika // Strani jezici : časopis za unapređenje nastave stranih jezika, 44 (2016), 2; 129-145 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 849512 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Socijalno-kognitivni pristup samoreguliranom učenju inoga jezika
(The socio-cognitive approach to self-regulated learning in L2)
Autori
Bošnjak Terzić, Brankica
Izvornik
Strani jezici : časopis za unapređenje nastave stranih jezika (0351-0840) 44
(2016), 2;
129-145
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
samoregulirano učenje ; samoregulirano učenje inoga jezika ; samoučinkovitost ; strategije ; ciljne orijentacije
(self-regulated learning ; self-regulated foreign language learning ; self-efficacy ; strategies ; goal orientation)
Sažetak
Samoregulacija je u posljednja tri desetljeća jedan od češće istraživanih pojmova u psihologijskoj literaturi, a posljednja dva desetljeća pojavljuje se i primjenjuje i u drugim znanstveno istraživačkim područjima. Značajne promjene uvodi socijalno-kognitivni pristup Bandure (1986).U njemu se naglašava važnost kognitivnih procesa i motivacije koji imaju ključnu ulogu u učenju, među kojima su osobito važni percepcija samoučinkovitosti, uporaba strategija te ciljna orijentacija (Pintrich, 2004 ; Zimmerman, 2000). Iako je posljednjih godina zabilježena važnost samoreguliranoga učenja u ovladavanju inim jezikom, malo je saznanja o odnosu uporabe strategija i percepcije samoučinkovitosti te utjecaju ciljne orijentacije na ovome području. U ovome radu donosimo pregled važnijih istraživanja na području samoreguliranog učenja i učenja inog jezika. Isto tako, želimo istaknuti neke smjerove za buduća istraživanja na području samoregulacije u učenju inog jezika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija, Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet strojarstva i brodogradnje, Zagreb
Profili:
Brankica Bošnjak Terzić
(autor)