Pregled bibliografske jedinice broj: 849442
Epistemološka uvjerenja i konstruktivno poravnanje u visokoškolskom obrazovanju
Epistemološka uvjerenja i konstruktivno poravnanje u visokoškolskom obrazovanju // 3. DANI OBRAZOVNIH ZNANOSTI/ 3rd DAYS OF EDUCATIONAL SCIENCES Obrazovne promjene: izazovi i očekivanja/ Educational Change: Challenges and Expectations. Knjiga sažetaka / Book of Abstracts / Jugović, I. (ur.).
Zagreb: Institut za društvena istraživanja, 2016. str. 66-67 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 849442 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Epistemološka uvjerenja i konstruktivno poravnanje
u visokoškolskom obrazovanju
(Epistemic beliefs and constructive alignment in
higher education)
Autori
Kolić-Vehovec, Svjetlana ; Pahljina-Reinić, Rosanda ; Rončević Zubković, Barbara
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
3. DANI OBRAZOVNIH ZNANOSTI/ 3rd DAYS OF EDUCATIONAL SCIENCES Obrazovne promjene: izazovi i očekivanja/ Educational Change: Challenges and Expectations. Knjiga sažetaka / Book of Abstracts
/ Jugović, I. - Zagreb : Institut za društvena istraživanja, 2016, 66-67
ISBN
978-953-6218-74-5
Skup
3. DANI OBRAZOVNIH ZNANOSTI/ 3rd DAYS OF EDUCATIONAL SCIENCES. Obrazovne promjene: izazovi i očekivanja/ Educational Change: Challenges and Expectations.
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 20.10.2016. - 21.10.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
epistemološka uvjerenja ; akademske i generičke kompetencije ; konstruktivno poravnanje ; visokoškolsko obrazovanje
(epistemic beliefs ; academic and generic competences ; constructive alignment ; higher education)
Sažetak
Odražavajući osobno viđenje prirode znanja i spoznavanja, epistemološka uvjerenja nastavnika usko su povezana s njihovim uvjerenjima o učenju i poučavanju. Nastavnici koji vjeruju da je znanje fiksan i apsolutan skup činjenica skloniji su koncepciji poučavanja kao prijenosu znanja. Nastavnici koji vjeruju da je znanje manje izvjesno i promjenjivo, skloniji su konstruktivističkom pristupu poučavanju (Maggioni i Parkinson, 2008). Izučavanje i razumijevanje uloge epistemoloških uvjerenja nastavnika, osobito je važno imajući u vidu da obrazovno okruženje utječe na razvoj epistemoloških uvjerenja studenata. Studenti koji znanje i spoznavanje sagledavaju kao proces aktivne konstrukcije pokazuju bolje postignuće i adaptivan profil u pogledu motivacije, pristupa učenju i samoreguliranog učenja (Otting i sur., 2010). Cilj je ovog istraživanja bio ispitati razlike u epistemološkim uvjerenjima nastavnika i studenata različitih područja znanosti. Nastojalo se ispitati i razlikuju li se nastavnici i studenti u epistemološkim uvjerenjima, ciljevima učenja/poučavanja, te percepciji korištenih metoda poučavanja i načina vrednovanja. Također, nastojalo se ispitati povezanost između navedenih varijabli kod nastavnika i studenata zasebno, te provjeriti ukazuju li te povezanosti na uvažavanje principa konstruktivnog poravnanja. U istraživanju je sudjelovalo 1 432 studenata prve i druge godine, kao i 60 nastavnika različitih studija Sveučilišta u Rijeci. Studenti su ispunjavali upitnik kojim su ispitana njihova epistemološka uvjerenja o području studiranja, kompetencije koje očekuju da će steći, te percepcija metoda poučavanja i načina vrednovanja nastavnika. Nastavnici su ispunjavali on-line upitnik kojim su prikupljeni podaci samoprocjene epistemoloških uvjerenja o njihovom području, procjene akademskih i generičkih kompetencija koje će studenti steći na studiju, te procjena korištenih metoda poučavanja i načina vrednovanja. Utvrđeno je da i nastavnici i studenti u području prirodnih i tehničkih znanosti u većoj mjeri iskazuju uvjerenje o izvjesnosti i nepromjenjivosti njihovog znanstvenog područja, nego nastavnici i studenti u području biomedicine, društvenih i humanističkih studija. Studenti, neovisno o području, u većoj mjeri od nastavnika vide svoje područje izvjesnim i nepromjenjivim. U pogledu kompetencija, studenti daju veći naglasak stjecanju znanja, dok nastavnici u većoj mjeri očekuju da će studenti steći generičke vještine učenja. Nastavnici i studenti iskazuju podjednaku percepciju korištenja e-učenja i projektne nastave, dok je percepcija korištenja metode suradničkog učenja i rješavanja problemskih zadataka viša kod nastavnika. Procjene načina vrednovanja više su kod nastavnika za primjenu zadataka objektivnog tipa i problemskih zadataka, dok studenti procjenjuju višom upotrebu praktičnih zadataka. Konačno, utvrđene korelacije među ispitivanim varijablama ukazuju na povezanost epistemoloških uvjerenja i ciljeva i metoda poučavanja, kao i načina vrednovanja i govore u prilog zadovoljavajućeg stupnja konstruktivnog poravnanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka
Profili:
Barbara Rončević Zubković
(autor)
Rosanda Pahljina-Reinić
(autor)
Svjetlana Kolić-Vehovec
(autor)