Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 849442

Epistemološka uvjerenja i konstruktivno poravnanje u visokoškolskom obrazovanju


Kolić-Vehovec, Svjetlana; Pahljina-Reinić, Rosanda; Rončević Zubković, Barbara
Epistemološka uvjerenja i konstruktivno poravnanje u visokoškolskom obrazovanju // 3. DANI OBRAZOVNIH ZNANOSTI/ 3rd DAYS OF EDUCATIONAL SCIENCES Obrazovne promjene: izazovi i očekivanja/ Educational Change: Challenges and Expectations. Knjiga sažetaka / Book of Abstracts / Jugović, I. (ur.).
Zagreb: Institut za društvena istraživanja, 2016. str. 66-67 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 849442 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Epistemološka uvjerenja i konstruktivno poravnanje u visokoškolskom obrazovanju
(Epistemic beliefs and constructive alignment in higher education)

Autori
Kolić-Vehovec, Svjetlana ; Pahljina-Reinić, Rosanda ; Rončević Zubković, Barbara

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
3. DANI OBRAZOVNIH ZNANOSTI/ 3rd DAYS OF EDUCATIONAL SCIENCES Obrazovne promjene: izazovi i očekivanja/ Educational Change: Challenges and Expectations. Knjiga sažetaka / Book of Abstracts / Jugović, I. - Zagreb : Institut za društvena istraživanja, 2016, 66-67

ISBN
978-953-6218-74-5

Skup
3. DANI OBRAZOVNIH ZNANOSTI/ 3rd DAYS OF EDUCATIONAL SCIENCES. Obrazovne promjene: izazovi i očekivanja/ Educational Change: Challenges and Expectations.

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 20.10.2016. - 21.10.2016

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
epistemološka uvjerenja ; akademske i generičke kompetencije ; konstruktivno poravnanje ; visokoškolsko obrazovanje
(epistemic beliefs ; academic and generic competences ; constructive alignment ; higher education)

Sažetak
Odražavajući osobno viđenje prirode znanja i spoznavanja, epistemološka uvjerenja nastavnika usko su povezana s njihovim uvjerenjima o učenju i poučavanju. Nastavnici koji vjeruju da je znanje fiksan i apsolutan skup činjenica skloniji su koncepciji poučavanja kao prijenosu znanja. Nastavnici koji vjeruju da je znanje manje izvjesno i promjenjivo, skloniji su konstruktivističkom pristupu poučavanju (Maggioni i Parkinson, 2008). Izučavanje i razumijevanje uloge epistemoloških uvjerenja nastavnika, osobito je važno imajući u vidu da obrazovno okruženje utječe na razvoj epistemoloških uvjerenja studenata. Studenti koji znanje i spoznavanje sagledavaju kao proces aktivne konstrukcije pokazuju bolje postignuće i adaptivan profil u pogledu motivacije, pristupa učenju i samoreguliranog učenja (Otting i sur., 2010). Cilj je ovog istraživanja bio ispitati razlike u epistemološkim uvjerenjima nastavnika i studenata različitih područja znanosti. Nastojalo se ispitati i razlikuju li se nastavnici i studenti u epistemološkim uvjerenjima, ciljevima učenja/poučavanja, te percepciji korištenih metoda poučavanja i načina vrednovanja. Također, nastojalo se ispitati povezanost između navedenih varijabli kod nastavnika i studenata zasebno, te provjeriti ukazuju li te povezanosti na uvažavanje principa konstruktivnog poravnanja. U istraživanju je sudjelovalo 1 432 studenata prve i druge godine, kao i 60 nastavnika različitih studija Sveučilišta u Rijeci. Studenti su ispunjavali upitnik kojim su ispitana njihova epistemološka uvjerenja o području studiranja, kompetencije koje očekuju da će steći, te percepcija metoda poučavanja i načina vrednovanja nastavnika. Nastavnici su ispunjavali on-line upitnik kojim su prikupljeni podaci samoprocjene epistemoloških uvjerenja o njihovom području, procjene akademskih i generičkih kompetencija koje će studenti steći na studiju, te procjena korištenih metoda poučavanja i načina vrednovanja. Utvrđeno je da i nastavnici i studenti u području prirodnih i tehničkih znanosti u većoj mjeri iskazuju uvjerenje o izvjesnosti i nepromjenjivosti njihovog znanstvenog područja, nego nastavnici i studenti u području biomedicine, društvenih i humanističkih studija. Studenti, neovisno o području, u većoj mjeri od nastavnika vide svoje područje izvjesnim i nepromjenjivim. U pogledu kompetencija, studenti daju veći naglasak stjecanju znanja, dok nastavnici u većoj mjeri očekuju da će studenti steći generičke vještine učenja. Nastavnici i studenti iskazuju podjednaku percepciju korištenja e-učenja i projektne nastave, dok je percepcija korištenja metode suradničkog učenja i rješavanja problemskih zadataka viša kod nastavnika. Procjene načina vrednovanja više su kod nastavnika za primjenu zadataka objektivnog tipa i problemskih zadataka, dok studenti procjenjuju višom upotrebu praktičnih zadataka. Konačno, utvrđene korelacije među ispitivanim varijablama ukazuju na povezanost epistemoloških uvjerenja i ciljeva i metoda poučavanja, kao i načina vrednovanja i govore u prilog zadovoljavajućeg stupnja konstruktivnog poravnanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka

Citiraj ovu publikaciju:

Kolić-Vehovec, Svjetlana; Pahljina-Reinić, Rosanda; Rončević Zubković, Barbara
Epistemološka uvjerenja i konstruktivno poravnanje u visokoškolskom obrazovanju // 3. DANI OBRAZOVNIH ZNANOSTI/ 3rd DAYS OF EDUCATIONAL SCIENCES Obrazovne promjene: izazovi i očekivanja/ Educational Change: Challenges and Expectations. Knjiga sažetaka / Book of Abstracts / Jugović, I. (ur.).
Zagreb: Institut za društvena istraživanja, 2016. str. 66-67 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Kolić-Vehovec, S., Pahljina-Reinić, R. & Rončević Zubković, B. (2016) Epistemološka uvjerenja i konstruktivno poravnanje u visokoškolskom obrazovanju. U: Jugović, I. (ur.)3. DANI OBRAZOVNIH ZNANOSTI/ 3rd DAYS OF EDUCATIONAL SCIENCES Obrazovne promjene: izazovi i očekivanja/ Educational Change: Challenges and Expectations. Knjiga sažetaka / Book of Abstracts.
@article{article, author = {Koli\'{c}-Vehovec, Svjetlana and Pahljina-Reini\'{c}, Rosanda and Ron\v{c}evi\'{c} Zubkovi\'{c}, Barbara}, editor = {Jugovi\'{c}, I.}, year = {2016}, pages = {66-67}, keywords = {epistemolo\v{s}ka uvjerenja, akademske i generi\v{c}ke kompetencije, konstruktivno poravnanje, visoko\v{s}kolsko obrazovanje}, isbn = {978-953-6218-74-5}, title = {Epistemolo\v{s}ka uvjerenja i konstruktivno poravnanje u visoko\v{s}kolskom obrazovanju}, keyword = {epistemolo\v{s}ka uvjerenja, akademske i generi\v{c}ke kompetencije, konstruktivno poravnanje, visoko\v{s}kolsko obrazovanje}, publisher = {Institut za dru\v{s}tvena istra\v{z}ivanja}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Koli\'{c}-Vehovec, Svjetlana and Pahljina-Reini\'{c}, Rosanda and Ron\v{c}evi\'{c} Zubkovi\'{c}, Barbara}, editor = {Jugovi\'{c}, I.}, year = {2016}, pages = {66-67}, keywords = {epistemic beliefs, academic and generic competences, constructive alignment, higher education}, isbn = {978-953-6218-74-5}, title = {Epistemic beliefs and constructive alignment in higher education}, keyword = {epistemic beliefs, academic and generic competences, constructive alignment, higher education}, publisher = {Institut za dru\v{s}tvena istra\v{z}ivanja}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font