Pregled bibliografske jedinice broj: 849283
Utjecaj edukacije na kvalitetu života oboljelih od šećerne bolesti
Utjecaj edukacije na kvalitetu života oboljelih od šećerne bolesti, 2013., diplomski rad, diplomski, Medicinski fakultet Osijek, diplomski studij Sestrinstvo, Osijek
CROSBI ID: 849283 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj edukacije na kvalitetu života oboljelih od šećerne bolesti
(The Influence off Education on The Quality of Life of Diabetic Persons)
Autori
Gvozdanović, Zvjezdana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Medicinski fakultet Osijek, diplomski studij Sestrinstvo
Mjesto
Osijek
Datum
30.10
Godina
2013
Stranica
55
Mentor
Prlić, Nada
Ključne riječi
šećerna bolest; prehrana; samokontrola; edukacija
(diabetes; diet; self-control; education)
Sažetak
Cilj: Utvrditi razinu specifičnih znanja oboljelih prije i poslije edukacije o šećernoj bolesti. Ispitanici i metode: Ispitanici su bili oboljeli od šećerne bolesti liječeni inzulinom i tabletama koji su boravili za vrijeme istraživanja na bolničkim odjelima te dolazili u dijabetološku ambulantu Opće županijske bolnice Našice. Kao instrument istraživanja uporabljen je anketni list kreiran za potrebe ovog istraživanja. Primijenjena je deskriptivna i neparametrijska statistička obrada, a razina značajnosti postavljena je na α=0.05. Rezultati: U istraživanju je sudjelovalo 109 ispitanika, od čega 56 (51, 4%) na inzulinskoj terapiji i 53 (48, 6%) ispitanika koji za regulaciju šećerne bolesti koriste tablete. Prosječna je dob ispitanika 59 godina, značajno viša kod ispitanika s tabletama (Mann Whintey test, p=0, 046). Šećera natašte kod ispitanika bio je prije edukacije 8, 5 mmol/l, a nakon edukacije 7, 6 mmol/l. Srednja vrijednost HbA1C bila je 8, 2 %. Indeks tjelesne mase ispitanika prije edukacije bio je 29, 7 kg/m2, a četiri tjedna nakon edukacije iznosio je 28, 9 kg/m2. Ispitanici uzimaju propisanu terapiju u visokom postotku (96, 3%). Na pitanje što je hipoglikemija prije edukacije odgovorilo je točno 74 (67, 9%) ispitanika, a nakon završetka edukacije 106 (97, 2%). Pravilnu prehranu preferiralo je prije edukacije uvijek 25 (22, 9%), a nakon završetka edukacije 30 (27, 5%) ispitanika. Tjelesnom se aktivnošću prije edukacije bavilo svakodnevno 38 (34, 9%) ispitanika, a nakon završetka edukacije 50 (45, 9%). Zaključak: Ispitanici regulirani tabletama imali su manje znanja o šećernoj bolesti u odnosu na regulirane inzulinom prije edukacije. Nakon završetka edukacije nije bilo značajne razlike između skupina.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti