Pregled bibliografske jedinice broj: 849241
Percepcija stresa tijekom kliničkih vježbi
Percepcija stresa tijekom kliničkih vježbi, 2013., diplomski rad, diplomski, Medicinski fakultet Osijek, diplomski studij Sestrinstvo, Osijek
CROSBI ID: 849241 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Percepcija stresa tijekom kliničkih vježbi
(The perception of stress in clinical practice)
Autori
Dravinski, Sanja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Medicinski fakultet Osijek, diplomski studij Sestrinstvo
Mjesto
Osijek
Datum
13.12
Godina
2013
Stranica
52
Mentor
Prlić, Nada
Ključne riječi
stres; studenti sestrinstva; kliničke vježbe
(stress; nursing students; clinical practice)
Sažetak
Cilj: Cilj je rada bio ispitati percepciju stresa studenata sestrinstva tijekom kliničkih vježbi te njihove psihofizičke i socijalne reakcije na stres. Ispitanici i metode: U istraživane su bili uključeni studenti prve, druge i treće godine preddiplomskog studija Sestrinstvo Medicinski fakultet Osijeku, te studenti Sveučilišnog diplomskog studija Sestrinstvo. Korišteni su standardizirani upitnici: Skala percipiranog stresa (PSS) i Skala psiho-fizičkog i socijalnog odgovora na stres (PPSRS). Za utvrđivanje razlika u mjernim parametrima između tri i više skupina korišten je Kruskal Wallis test. Za ocjenu značajnosti dobivenih rezultata odabrana je razina značajnosti p=0, 05. Rezultati: Rezultati pokazuju da postoji značajna razlika u percepciji stresa studenata tijekom kliničkih vježbi u odnosu na godinu studija. Postoji značajna razlika u percepciji stresa zbog ponašanja mentora i drugog zdravstvenog osoblja (Kruskal Wallis test, p=0, 001), a posebice za studente prve godine studija (interkvartilni raspon 1-3). Značajna je razlika u percepciji stresa zbog zadataka i preopterećenosti studenata tijekom kliničkih vježbi (Kruskal Wallis test, p=0, 003) što se ističe kod studenata u prve tri godine studija (interkvartilni raspon 1-3). Emocionalni su simptomi značajni psihički odgovor na stres kod studenata u odnosu na godinu studiranja (Kruskal Wallis test, p<0, 001), u toj domeni se ističu studenti prve godine studija (interkvartilni raspon 1-3). Zaključak: Kliničke su vježbe stresne za sve studente, neovisno o godini studiranja. Emocionalni simptomi su izraženi kao psihička reakcija studenata tijekom kliničkih vježbi
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti