Pregled bibliografske jedinice broj: 849154
Dijagnostika ravnotežnih sposobnosti učenika rane školske dobi
Dijagnostika ravnotežnih sposobnosti učenika rane školske dobi, 2016., diplomski rad, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 849154 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Dijagnostika ravnotežnih sposobnosti učenika rane školske dobi
(Diagnostics of balancing skills students in early school age)
Autori
Baća, Martina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
06.09
Godina
2016
Stranica
51
Mentor
Lorger, Marija
Ključne riječi
istraživanje; rana školska dob; ravnoteža; učenici
(research; early school age; balance; young student)
Sažetak
Sposobnost održavanja ravnoteže u statičkim ili dinamičkim uvjetima ima značajnu ulogu u životu čovjeka. Održavanje ravnoteže dio je svakodnevnih radnji koje čovjek obavlja te sportskih aktivnosti kojima se bavi. Istraživanje ravnotežnih sposobnosti provedeno je u jednoj zagrebačkoj osnovnoj školi na uzorku od 178 učenika u dobi od 7 do 11 godina u sklopu redovne nastave tjelesne i zdravstvene kulture. Ova teme činila se pododnom za istraživanje zato što po mišljenju autorice rada nedovoljno istražena, posebno u ranoj školskoj dobi. S obzirom da je ravnoteža izuzetno važna i prisutna u svakodnevnom životu, u odgojno - obrazovnom procesu, u nastavi Tjelesne i zdravstvene kulture, trebalo bi joj posvetiti više pozornosti. U prvom, teorijskom dijelu rada nakon definiranja pojma ravnoteže slijedi podroban opis dosadašnjih istraživanja i kinezioloških sadržaja za razvoj ravnotežnih sposobnosti. Drugi, istraživački, dio rada objašnjava metodologiju provedenog istraživanja. Cilj istraživanja bio je utvrditi ravnotežne sposobnosti učenika rane školske dobi te ispitati moguću razliku u ravnotežnim sposobnostima ovisno o spolu i sudjelovanju u različitim kineziološkim aktivnostima. Dvomjesečno ispitivanje se sastojalo od četiri testa za provjeru ravnotežnih sposobnosti: pomicanje nogu (lijeva i desna), stajanje na dvije noge poprečno na klupici za ravnotežu (s otvorenim i zatvorenim očima), hodanje po dasci te Flamingo test u dvije varijantemjerenje trajanja tajanja na gredici (prva varijanta) i broj padova s gredice(druga varijanta). Podatci istraživanja obrađeni su metodama deskriptivne statistike i Mann Whitney U testom. Dobiveni rezultati pokazali su statistički značajnu razliku između dječaka i djevojčica u testu hodanja po dasci u korist dječaka u drugom i četvrtom razredu. Djevojčice u četvrtom razredu su statistički bolje rezultate imale u obje varijante Flamingo testa što ukazuje na bolje razvijenu dinamičku ravnotežu kod dječaka, odnosno statičku kod djevojčica u ovoj skupini učenika. Usporedbom učenika sportaša i nesportaša uočene su statistički značajne razlike u korist učenika sportaša u Flamingo testu, testu stajanja poprečno na klupici za ravnotežu s otvorenim i zatvorenim očima te testu hodanja po dasci.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija