Pregled bibliografske jedinice broj: 849145
Razlike u koordinacijskim sposobnostima učenika sportaša i nesportaša u ranoj školskoj dobi
Razlike u koordinacijskim sposobnostima učenika sportaša i nesportaša u ranoj školskoj dobi, 2016., diplomski rad, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 849145 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razlike u koordinacijskim sposobnostima učenika sportaša i nesportaša u ranoj školskoj dobi
(Differences in coordination abilities of students athletes and non - athletes in early school age)
Autori
Matea Tišlar
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
06.09
Godina
2016
Stranica
37
Mentor
Lorger, Marija
Ključne riječi
koordinacija; rana školska dob učenici sportaši; učenici nesportaši; istraživanje
(coordination; early school age; students athletes; students non - athletes; research)
Sažetak
Cilj diplomskog rada bio je izmjeriti koordinacijske sposobnosti učenika rane školske dobi te utvrditi moguće razlike na temelju spola te na temelju uključenosti učemnika u dodatnu kineziološku aktivnost (sport) i onih koji vježbaju na nastavi tjelesne i zdravstvene kulture.U teorijskom dijelu rada definiran je pojam koordinacije, objašnjeni su njeni akcijski faktori te su opisane vježbe ra razvoj ove motoričke sposobnosti.U istraživačkom dijelu rada obašnjna je metodologija provedenog istraživanja. Za potrebe ovog istraživanja uključen je uzorak od 170 učenika od prvog do četvrtog razreda jedne zagrebačke osnovne škole. Tijekom redovne nastave tjelesne i zdravstvene kulture u trajanju od dva mjeseca izmjerena je sposobnost koordinacije pomoću tri testa. Testovi za procjenu koordinacijskih sposobnosti koi su korišteni u istraživanju su vođenje lopte rulkom, poligon natraške te neritmičko bubnjanje. Metodama deskriptivne statistike te Mann - Whitney U testom. Rezultati istraživanja pokazali su da između djevojčica i dječaka u godtovo sva četiri razreda postoji statistički značajna razlika u koordinacijskim sposobnostima u dva od tri provedena testa - vođenju lopte rukom, te poligonu natraške. Što se tiče razlika između učenika sportaša i nesportaša, u prvom, trećem i četvrtom razredu ststistički značajna razlika zamijećena je samo u jednom testu, vođenju lopte rukom u korist učenika sportaša, dok u drugom razredu ni u jednom testu a razlika nije uopčena. dobiveni rezultati ukazuju na to da trenutačni sadržaji treninga u sportovia kojima se učenici bave nemaju značajnijeg utjecaja na koordinacijske sposobnosti učenika mlađe školske dobi te da nema značajne razlike između učenika sportaša i nesportaša u navedenim sposobnostima osim u sposobnosti koordinacije koja zahtjeva visoku usklađenost manipulacije objektom (loptom) i pokreta tijela (vođenje lopte rukom).
Izvorni jezik
Hrvatski