Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 848884

Upravno obrazovanje u Hrvatskoj: stanje i perspektive


Lalić Novak, Goranka; Džinić, Jasmina
Upravno obrazovanje u Hrvatskoj: stanje i perspektive // 10. forum za javnu upravu, Profesionalna javna uprava: stanje i perspektive obrazovanja za javnu upravu / Musa, Anamarija (ur.).
Zagreb: Friedrich-Ebert-Stiftung (FES) Zagreb, 2016. str. 25-44 (pozvano predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 848884 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Upravno obrazovanje u Hrvatskoj: stanje i perspektive
(Education in Public Administration: state and perspectives)

Autori
Lalić Novak, Goranka ; Džinić, Jasmina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
10. forum za javnu upravu, Profesionalna javna uprava: stanje i perspektive obrazovanja za javnu upravu / Musa, Anamarija - Zagreb : Friedrich-Ebert-Stiftung (FES) Zagreb, 2016, 25-44

ISBN
978-953-7043-57-5

Skup
10. forum za javnu upravu, Profesionalna javna uprava: stanje i perspektive obrazovanja za javnu upravu

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 02.03.2016

Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
upravno obrazovanje ; javna uprava ; profesionalizam ; studijski program
(education in public administration ; public administration ; professionalism ; study program)

Sažetak
Suvremena upravna praksa traži upravne stručnjake općeg menadžerskog i općeg upravnog profila, a nužan preduvjet za to je postojanje kvalitetnih sveučilišnih studija javne uprave svih razina. Znanja i vještine osoba na rukovodećim položajima u javnoj upravi ključna su za kvalitetno obavljanje stručno-analitičkih poslova, poput izrade nacrta provedivih i jasnih propisa, pripreme složenih programa javnih politika i strategija, suradnje i povezivanja različitih upravnih resora, usmjeravanja i koordinacije obavljanja izvršnih poslova, razvoja standarda kvalitete javnih usluga, unaprjeđenja odnosa službenika i građana i drugih. U hrvatskoj državnoj službi prevladavaju osobe sa srednjom i nižom stručnom spremom, a najmanje su zastupljene osobe sa završenim preddiplomskim stručnim studijem. Iako se u javnoj upravi obavljaju i različiti rutinski, administrativno-tehnički poslovi za koje je dovoljna srednja razina obrazovanja, udjel službenika sa završenim diplomskim sveučilišnim ili stručnim studijem, odnosno preddiplomskim stručnim studijem, nije zadovoljavajući, kako na razini državne uprave, tako i u upravnim odjelima i službama jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave. Nezadovoljavajuća je i struktura zanimanja koja su zastupljena u upravi jer je udjel službenika s nekim tipom upravnog obrazovanja vrlo nizak. Značajno nedostaju upravni generalisti i javni menadžeri. Što se tiče upravnog obrazovanja, u Hrvatskoj se studiji javne uprave izvode uglavnom u sklopu javnih visokih učilišta, i to isključivo kao studiji stručnog tipa. Sveučilišni tip studija javne uprave izrazito je podrazvijen, a postoji samo na poslijediplomskoj razini.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pravo



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Pravni fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Goranka Lalić (autor)

Avatar Url Jasmina Džinić (autor)

Citiraj ovu publikaciju:

Lalić Novak, Goranka; Džinić, Jasmina
Upravno obrazovanje u Hrvatskoj: stanje i perspektive // 10. forum za javnu upravu, Profesionalna javna uprava: stanje i perspektive obrazovanja za javnu upravu / Musa, Anamarija (ur.).
Zagreb: Friedrich-Ebert-Stiftung (FES) Zagreb, 2016. str. 25-44 (pozvano predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Lalić Novak, G. & Džinić, J. (2016) Upravno obrazovanje u Hrvatskoj: stanje i perspektive. U: Musa, A. (ur.)10. forum za javnu upravu, Profesionalna javna uprava: stanje i perspektive obrazovanja za javnu upravu.
@article{article, author = {Lali\'{c} Novak, Goranka and D\v{z}ini\'{c}, Jasmina}, editor = {Musa, A.}, year = {2016}, pages = {25-44}, keywords = {upravno obrazovanje, javna uprava, profesionalizam, studijski program}, isbn = {978-953-7043-57-5}, title = {Upravno obrazovanje u Hrvatskoj: stanje i perspektive}, keyword = {upravno obrazovanje, javna uprava, profesionalizam, studijski program}, publisher = {Friedrich-Ebert-Stiftung (FES) Zagreb}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Lali\'{c} Novak, Goranka and D\v{z}ini\'{c}, Jasmina}, editor = {Musa, A.}, year = {2016}, pages = {25-44}, keywords = {education in public administration, public administration, professionalism, study program}, isbn = {978-953-7043-57-5}, title = {Education in Public Administration: state and perspectives}, keyword = {education in public administration, public administration, professionalism, study program}, publisher = {Friedrich-Ebert-Stiftung (FES) Zagreb}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font