Pregled bibliografske jedinice broj: 848722
Mogućnosti unaprjeđenja prometne povezanosti zračne luke Dubrovnik s gradom Dubrovnikom
Mogućnosti unaprjeđenja prometne povezanosti zračne luke Dubrovnik s gradom Dubrovnikom // Peti BiH kongres o cestama/The Fifth B&H Congress on Roads / Mehić , Alen / Jašarević , Emir (ur.).
Sarajevo: Udruženje konzultanata inženjera Bosne i Hercegovine, 2016. str. 237-244 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), ostalo)
CROSBI ID: 848722 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mogućnosti unaprjeđenja prometne povezanosti zračne luke Dubrovnik s gradom Dubrovnikom
(The Opportunities for Traffic Interconnection of Dubrovnik Airport and City of Dubrovnik)
Autori
Šoštarić, Marko ; Lale, Orsat ; Jakovljević , Marijan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), ostalo
Izvornik
Peti BiH kongres o cestama/The Fifth B&H Congress on Roads
/ Mehić , Alen / Jašarević , Emir - Sarajevo : Udruženje konzultanata inženjera Bosne i Hercegovine, 2016, 237-244
Skup
Peti BiH kongres o cestama/The Fifth B&H Congress on Roads
Mjesto i datum
Sarajevo, Bosna i Hercegovina, 29.09.2016. - 30.09.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
prometna povezanost; zračna luka; cestovna veza; Dubrovnik
(traffic interconnection; airport; road link; Dubrovnik)
Sažetak
Zracne luke se u pravilu i u praksi grade izvan podrucja grada te se adekvatnom prometnom infrastrukturom omogucuje brza i nesmetana veza s gradskim podrucjem. Zracna Iuka Dubrovnik je izgradena u opcini Konavle na udaljenosti od 22 km od grada Dubrovnika, ali nije s njim prikladno povezana. U trenutnom stanju prometnog sustava Republike Hrvatske, zracna Iuka predstavlja glavnu vezu grada Dubrovnika sa Zagrebom i Europom. Pod trenutnim stanjem prometnog sustava Republike Hrvatske se ponajprije misli na cestovnu izoliranost Dubrovnika i Dubrovacko-neretvanske zupanije. Uzimajuci u obzir potrebe lokalnog stanovnistva te sve broj nijih turista za putovanjima zracnim prometom, zakljucuje se da grad Dubrovnik treba kvalitetnu i brzu vezu sa svojom zracnom lukom. Postojeca veza zracne luke s gradom se ostvaruje putem Jadranske magistrale izgradene 60-tih godina proslog stoljeca. Magistrala je kapacitirana za tadasnju iii nesto vecu prometnu potraznju. Za danasnju prometnu potraznju kapaciteti Jadranske magistrale izmedu grada Dubrovnika i Zracne luke Dubrovnik nisu dovoljni, cak niti u periodu izvan turisticke sezone. Osim turista koji koriste , , rent a car" iii dubrovackih taksi vozila tu dionicu Jadranske magistrale koristi i sve mnogobrojnije stanovnistvo tog podrucja, koje se u zadnjih nekoliko godina razvilo u znacajnu turisticku zonu. Takoder, velik dio prometa iz Hrvatske prema Crnoj Gori, Albaniji i istocnim zemljama koristi navedenu dionicu jer ona predstavlja jedinu postojecu cestovnu vezu s tim zemljama preko juznog dijela Hrvatske. Zbog svega navedenog, kvalitetna cestovna infrastruktura je od iznimne vaznosti i potrebe. Prometna potraznja na promatranoj dionici zahtijeva infrastrukturu s puno veCim kapacitetima od postojecih. U radu je prikazana mogucnosti kratkorocnih i dugorocnih rjesenja za ostvarenje adekvatne prometne povezanosti te omogucavanje brze i sigurne veze izmedu grada Dubrovnika i Zracne luke Dubrovnik.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Tehnologija prometa i transport